Vylomenina je to že letěli za toho počasí - s tim že to má dvě roviny:
a) mimo CTR - tam s tím ATC nemá šanci nic dělat - může tak maximálně informovat, ale veškerá zodpovědnost je na pilotovi. To dokonce platí i pro neřízená letiště - při pendolino flyinu jsem informoval VFR letící piloty, že v Olomouci je dohlednost 400m, že letiště nepřijímá provoz a že náhradní letiště doporučuju to a to. Nic to ale nemění na tom, že kdybyse kdokoliv z nich rozhodl na tom letišti pŕistát, tak jako ATC nemám žádnou pravomoc mu v tom zabránit. Maximálně na něj napsat hlášení.
b) uvnitř CTR - zde je chyba půl napůl mezi piloty a ATC - jako ATC bych si letadlo do CTR nepustil za dohlednosti menší než 5km za VFR a za dohlednosti menší než 1,5km ani za SVFR. Na druhou stranou stále je to také odpovědnost pilota za těchto podmínek neletět. Takže - ano ATC udělal chybu, ale pilota to neomlouvá.
|
|