Díky Tonde za reakci na můj příspěvek a přidávám se k Tvému vysvětlení.Aerodynamika je věda a na současných mašinách velice složitá.Myslím,že tepelná bariéra se ani tak moc netýká klasických stíhacích letadel současnosti ale spíš starších typů z let šedesátých a sedumdesátých,Jako MIG-25(Nerezová ocel)nebo SR-71 Blackbird(Titan)a to právě z důvodu použití materiálů a dosahovaných rychlostí těchto strojů.Dnes používané lehké slitiny už netrpí tak mohutným tepelným namáháním jako jej známe ze strojů starších(mig-21,23).Já jsem v aerodynamice jen laik a zajímám se o ni čistě teoreticky.Přesto bych chtěl vysvětlit jednu věc.A to je obtékání výškovky při letu nadzvukem.Četl jsem,že problémy s opačnou funkcí těchto ovládacích prvků vyřešily Amíci na Sabrech až konstrukcí plovoucí výškovky,ale stejně nechápu jaký je ten rozdíl mezi obtékáním klasické a plovoucí výškovky.Můžete mi to někdo vysvětlit,případně poslat link???Díky všem moc. |
|