Mno já myslím že to zbytečně komplikujete pánové. Shrnul bych to mnohem jednodušeji, do jedné věty.
ATC určuje výšku, pokud neurčí jinak .
Jinak určit jde mnoha způsoby a není možné to nějak generalizovat. Jen namátkou zmíním několik znich:
a) finální přiblížení po vektorech ( pilot letí podle mapy )
b) přiblížení po IAF při publikované přibližovací proceduře ( pilot letí podle mapy )
c) klesání podle profilu u RNAV transitions ( pilot letí podle mapy )
d) stoupání podle gradientu daného STAR, pokud je ( pilot letí podle mapy )
e) užití fŕaze "when ready, descend...." ( pilot zahájí klesání teprve až potřebuje a tak jak potřebuje )
f) užití fráze "descend/climb to be at FL xxx at ...." ( pilot zahájí klesání okamžitě, ale je na něm kdy dosáhne cílové hladiny, pouze musí dodržet podmínku )
Časem mne určitě napadnou další příklady.
Na závěr bych snad ještě zmínil ještě jednu věc - ATC poskytuje službu řízení za účelem zabránění srážkám a udržení spořádaného a plynulého toku provozu. Tedy není jeho úkolem hlídat pilotům kdy mají klesat, pokud to není nutné kvůli jednomu z výše uvedených. To by si měli žádat sami - a když se jim zdá, źe je řídící drží nízko/vysoko, připomenout se právě zmiňovanou frází ( ready for descend ). |
|