Jeste bych pripojil par dalsich poznamek, co tim manevrem souvisi.
Aby se ero dostalo do takovych uhlu nabehu, je potreba aby nebylo tolik "aerodynamicky stabilni". Kdybys posunul teziste i u takovyho Zlinu tak, aby se po vychyleni vyskovky nemelo snahu vracet se zpatky do vodorovneho letu ale naopak jeste vychylku zvetsovat, taky bys pak snadno udelal neco podobnyho kobre.
Stihacky, co maj rizeni "po drate" mivaj i schvalne posunuty teziste, aby byly nestabilni a tim i mnohem obretnejsi, ale zase bez pomoci pocitace by se tezko ( a nebo i vubec ne ) daly ovladat.
Puvodni verze Migu29 nejsou tolik nestabilni a nemaj ani rizeni po drate, taky s nim nejde ta kobra udelat ani zdaleka tolik jako se su-27, ktery ma tu nestabilitu vetsi.
Takze pokud bude ero nestabilni, muze se dostat do "kobry". Dalsi otazka je, jak se z ni zase dostane do normalniho letu - a tady hraje roli ta aerodynamika. Diky virovym prechodum ( strejkum, atd. - jako ma mig29, su27, f16, f18 ) je takovy ero nejak ovladatelny i pri tom vysokym uhlu nabehu.
A pak tu budou hrat roli jeste motory, ktere by taky mohly snaz zhasnout, kdyz bezi naplno a najednou ztrati prisun vzduch pri tom velkym uhlu nabehu.
Proto maj ty pocitacove rizeny era ty ruzny omezovace, aby se to takovych situaci nedostaly.
A je mozny, ze rusky motory, co jsou v sucku, snasi tyhle extremy lip, nez ty americky, proto si muzou spis dovolit vypinat ty omezovace a delat ty psi kusy.
|
|