Neco z praxe, protoze timhle jsme se pred nejakou dobou zabyvali s moznosti instalace na Ae270.
Takze - na kridle by byl umisten na "tycce" vystrcene pred nabeznou hranu tzv. AOA (angle of attectk) transmitter, prave ona zminovana klapicka, cca 10 cm dlouha. Z tohoho vysilace jde signal do chytre krabicky, ktera ovlada stick shaker a pusher (systemy zabranujici pretazeni letounu) a take do autopilota.
Neco malo ze specifikace:
- presnost +- 0,25°
- citlivost na uhlove zmeny 1,5° na 80 kts, 0,4°nad 150 kts
- rozsah mereni - 15° ÷ 65°
- snimace polohy jsou obycejne selzyny, nic sloziteho
V soucasne dobe je na naproste vetsine letadel podobne tridy instalovan pouze snimac padove rychlosti, ktery je umisten primo v nabezne hrane kridla, je to takovy jazycek, ktery se zaklepe pri te spravne padovce a napr. rozezni klakson...
Na stihackach snad vsech ktere znam, jsou jsou klapicky umistene bud na spicce trupu (L-39-159) nebo opet na tycce pred trupem (MIG-21, myslim i Su-22) a to nekdy i v obou smerech (myslim tim uhel nabehu i snos)....
Tot vse |
|