Čauky...tu podélnou osu jsem právě nechtěl dávat, právě kvůli různým profilům a zkroucením křídla, kdy se pak využívá toho že může být AoA profilu jiný než trupu...ale ono taky není jen jedno AoA, ale to už by bylo moc detailů
No a k tomu limitu - tohle bohužel není Su-27 se skoro 30ti stupni kritického (nebo až 110 při kobře) nebo F-18 se 45ti...většina GA letadel má max. kolem 14 stupňů, airlinery tak kolem 20ti...mejí nesymetrický profil (napotřebují lítat na zádech), větší klenutí z důvodu ekonomičnosti (lepší poměr vztlak/odpor), jsou těžký, mají šípovité křídlo...např. u 737 ten ukazatel např. chodí od -6 do 21...
Ten AoA indikátor je tam ale z jiného důvodu - jednak při cruise režimu je jeho max. hodnota samozřejmě nižší (tak 4-5 stupňů) a druhak zejména při stoupání je ten správný gradient dosažený právě při jistém optimálním AoA....dá se tak lítat při optimálním vztlaku a minimálním odporu a regulovat tak profil stoupání s ohledem na tuhle hodnotu. Profíci prej říkají, že je to přesnější než "vypočítaná" target speed pro stoupání, protože optimální AoA je prostě hodnota pro kterou to éro bylo zkonstrovaný a na něm si nejlíp "chrochtá" ;o) |
|