| | Re: Re: Re: Re: Re: Mig-23 - klapky, textura ?? 31. 8. 2005 / 14:47 | |
| | No se nechci hádat, tonde to asi bude vědět líp, ale MiG-29 křidélka má - a používá. Nejsem si jist, jestli je jejich efekt doplněn diferencovanou výchylkou (plovoucích) výškovek.
Myslím, že typickým představitelem je právě F-14, která křidélka nemá - a ze stejného důvodu, jako MiG-23/27 - má měnitelnou geometrii a tam je mechanizace křídla trochu složitější. Existuje mnoho záběrů startu F-14 z letadlové lodě - kde je trnto princip velmi instruktivně vidět (zvýrazněn většinou teleobjektivem) - na katapultovém startu je přitaženo snad na doraz - ale v okamžiku odlepení (ještě dokud malá rychlost vyžaduje rychlé zásahy s velkými výchylkami) výškovky kmitají proti sobě jak pilot knipluje zprava doleva - až do stabilizace letu.
Pokud by podobný princip byl i u MiG-29 (hydraulicko-mechanické řízení, nikoliv Fly-By-Wire), tak jen jako doplňkový a nejsem si jist ani tou SU-27, hlavně v ranných verzích. U plně FBW verzí s měnitelným vektorem tahu a pomocnými kachními ploškami se na druhou stranu, IMHO, podle počítače hýbe koordinovaně snad úplně vše. |
| |
|