Opravdu krásná a duchaplná ironie. A opět bez odpovědi na otázky.
Takže se zeptám ještě jednou - vyrobíš za velkých nákladů data. Prodat je za cenu nákladů nemůžeš, nikdo by je nekoupil. Rozložíš tedy náklady dle nějaké obchodní strategie mezi potenciální počet zákazníků a necháš si přiměřený zisk. Když produkt koupí lidí míň, tvoje riziko a smůla, když víc, tak hurá a můžeš investovat do zvyšování kvality a dalšího rozvoje oněch produktů (teda aspoň u nás se to tak dělá, ale není každej takovej "hlupák"). Pak za tebou přijde studentík, že jestli jako to cos vyrobil, nemůže použít pro svou potřebu. Řekneš ok, dám ti malej kousek zadara (máš strach aby to někde nezneužil), na seminárku ti to stačí a budu rád, když o nás ztratíš dobré slovo. Pak ale přijde někdo, kterej ti řekně - heleď Peetrs, naval všechno co máš, já to přechroupu a pustím do světa, aby si to mohli VŠICHNI co mají zájem stáhnout a používat. Dáš mu to ? Co řekneš svým komerčním zákazníkům co už za to zaplatili ? Co řekneš novým potenciálním zákazníkům (kteří budou tak "hloupí" a po zveřejnění ještě přijdou) ?
A to se bavíme o datech, SW...o věcech který umí krást každej, protože je to prostě takovej folkór (bohužel).
A když budeš vyrábět auta....uděláš to taky tak ? A stavět domy...taky tak ? na tom není nic absurdního, to je taky onen selský rozum - všechno to jsou výsledné produkty, které vyrábíš za svoje peníze a pak je prodáváš, aby se ti ty peníze vrátily zpět a abys měl u toho co žrát. |
|