Takže krátké shrnutí včerejšího večera na IVAO, kde jsme se opět malým krůčkem úspěšně přiblížili prvopočátkům letectví. Jak si kdo stojí přikládám v příloze ve stejném přízpěvku na pandoře (reklamace me postou a zde jsou moje komentáře:
i) Jak se piloti vypořádali s laděním QFE/QNH nemůžu soudit, neb jsem informace o výšce neměl zobrazeny, ale vzhledem k tomu že se žádná letadla nesrazila, tak asi dobře
ii) Příjemným překvapením bylo pro mne zvládnutí dobových procedur od pilotů, až na jednu drobnou vyjjímku, kdy dotyčný zalétl vstup do vyčkávání z miss approach procedury tak jak je zvyklý a ne podle mapy, všichni zalétli příletové, odletové i proceduru přiblížení velmi pěkně.
iii) Podařilo se i úspěšně skloubit celebkový a necelebkový provoz. Je pravda že když letadlo vyčkávající nad "L" mělo držet 1500m při oblastním QNH a necelebkový přílet nalétal ILS ve 4000ft, tak mi mírně zatrnulo, zdali jsem si to spočítal dobře, ale C/A se nerozsvítil, takže ano
iv) Celkove musim pochvalit hlavne piloty, ze nepodcenili pripravu a dokonce mam pocit, ze tohle "stare" letani je velmi dobrou skolou pro bezny IFR, protoze donuti o letu premyslet a piloti si tak osvoji dost postupu, ktere by za ne jinak provedla FMC/MCDU.
v) současně musím složit hluboký obdiv tehdejším dispečerům, neb řídit bez databloků, speedvektoru a podobných vymožeností, a to navíc na zelenozelené obrazovce je slušná fuška - klobouk dolů
Doufám že jste si to užili tak jako já a že se sejdem zase za měsíc, tentokrát v roce 1960 ( došlo k drobnému posunu původního temínu 1958 z důvodu lepších mapových materiálů pro rok 1960 ). A malá ochutnávka toho co nás čeká....
a) neexistence terminálu Sever a dráhy 07/25 (06/24)....
b) 4 dráhy - 04/22 08/26 13/31 a 17/35, kterým dominuje křižovatka "velké náměstí"
c) primární radar na stanovišti APP
d) procedurální řízení (tj bez radaru ) na stanovišti ACC
e) jediné přístrojové přiblížení ILS 22
a samozřejmě mnoho dalšího, informace najdete v nejbližší době na webu IVAO...
|
|