| | "NOVE" Airbusy CSA, Tentokrat trochu jinak 16. 7. 2005 / 08:43 | |
| | Asi pred 6ti tydny jsem absolvoval let z JFK -NEW YORK (V REALU ne v simulatoru)do Prahy, odlet 17:45 "americkyho casu" ,pristani v Praze 7:46 o 1 minutu zpozdeno proti planovanemu casu.
ZAKOUPENI LETENKY:
V jedne cestovni kancelari v USA jsem si kopil letenku -Nebyla to Kancelar CSA ,chtel sem letenku jen pro jedn let z jfk do Prahy,reklamni cena rikala 612US$ jednim smnerem ,ale bylo my receno ze si mam koupit letenku zpatecni ze ta jednim smnerem vyjde draz ,coz mne nastvalo protoze sem spatecni nechtel . k te cene 612 bylo pripocteny letistni poplatky a dan atd. takze jsem musel zaplatit 1350US$ (!!!) za zpatecni letenku cena jednim smnerem by stala 1450US$ .
KDE JE TECH REKLAMOVANYCH 612$?????
Ale nebylo jineho vychodiska musel sem zaplatit tech 1450$.
pri kopi mi nebylo zdeleno cislo sedadla v letadle ,ze prej to v pocitaci neni a ze az na letisti.
NA LETISTI:
prvni kontrola: vstup do haly pouze Pro ty kdo maji letenku kde dva uniformovani kontrolovali lidi jestli maji letenky a pousteli je dovnitr.
dale nasledovalo odevzdani zavazadel a prihlaseni se u odbavovaciho okynka ,kde mi bylo zdeleno ze stale jeste nevi cislo sedadla akorat mi rekli k jakimu cislu gate mam jit ,zde byly 3 pracovnici 1 pekna Ceska slecna, 1 muz American, 1 zena jihoamerickeho puvodu ,mluvici naucenou anglictinou urovne asi jako ja (NIC MOC) zavazadla ktera jela do nakladniho prostoru tak pred mima ocima nebyla provadena zadna kontrola vse sem mnel zamceny , samozrejmne to asi prosvetluji. prichod ke gate dalsi kontrola tentokrat dukladna ,vyndat vsechno z kapes vytahnout pasek s kalhot, zeny sundat boty s vysokim podpadkem vse polozit na pas aby to prosvitili, co se tyce fotaku , pocitace nebo telefonu tak jeden pracovnik kontroloval zda je to opravdu telefon fotak atd vse bylo taky prosviceno, film do fotaku neprosvetlovali aby to neznicilo film ale prohlydly to mimo rengen, potom projit rengenem pak si vzit vsechny svoje veci a dalsimu pracovniku letiste se prokazat platnou letenkou bylo zde asi 5 pracovniku ochranky (security) vsichni ne americkeho puvodu -jihoamericane 1 z Indie(!!) atd.u gate mi bylo zdeleno simpatickou slovensky mluvici zamnestnankini CSA ze stale nevi cislo sedadla ze sou overbord a ze nevi jestli se na vsecny dostane do letadla(!!!!!!) po mem rozcileni co to ma znamenat mi teda dala sedadlo . v cekaci hale kde bylo vydet na drahu uz nevim na kterou kousek od drahy je morsky zaliv kde byly ribari na lodkach najednou priletl policejni vrtulnik a zustal vyset asi 150metru nad tema rybarema a z reproduktoru na ne rvaly at okamzite zmizi to vse trvalo asi 10minut vrtulnik vysel ve vzduchu asi 200metru od drahy mozna trochu vice nedovedu to odhadnout , a to v miste skoro na konci drahy takze startujici letadla mijela ten vrtulnik asi ve +/-100m vysce. zajimave...
letadlo bylo plne obsazeno jediny misto bylo volny na palube bylo asi 180 Rusu (ukraincu) a asi 20 ceskych obcanu . samozrejmne nechybel vycviceny agent (ne jeden) pro pripad terorizmu pozornemu cestujicimu neunikne kdo to je, mneli by je vice vycvict aby nebyly napadny Ja sedel jsem uplne vzadu
na posledni sedace. pred startem nebylo schopnych 7 stevardek a stevardu (2 muzi) a 5 zen spocitat cestujici pocitaly to asi 5X protoze sem sedel uplne vzadu tak sem slysel ze doslo k mensi hadce protoze se nemohly dohodnout kolik lidi je vletadle
Onen Airbus kterym sme leteli ve vnitr v kabine pro cestyjici jevil znamky znacneho opotrebovani takze slo evidentne ne o nove letadlo.
A ja si myslel ze ty Airbusy CSA sou uplne novy
behem letu obsluha velice prijemna, na zacatku letu sme byly upozorneni aby se behem startu a pristani nepouzivaly pocitace telefony a fotaky behem letu se to pouzivat mohlo stevardky nic nerikali.
leteli jsme vetsinu letu v noci obcas mirna turbulence jinak v pohode .
v letadle na televizich byla ukazovana mapa s pozici letadla rychlosti a vyskou a venkovni teplotou. asi v 10km byla teplota -76 celsia leteli jsme nejkratsi moznou cestou pres more , takze odhaduju ze se ze navigace probihala pomoci "posledni"VOR na americkem kontinente s nabranim kurzu na "prvni" v Anglii . nejsem si jistej ale tak to odhaduju protoze kdyz sme se blyzili k evrope jeste nad morem tak letadlo nahle zatocilo v pravo asi proto ze se obevil signal z blizke VOR, podle mapy co byla na televizi v letadle sme mijeli Londyn ktery byl od nas na sever ale kolik to nevim jen to co sem vydel na ty televizi, pres nemecko a uz sme u nas , pri pruniku mrakama se obevila takova turbulence ze sem myslel ze sem v traktoru na polni ceste a jedu asi 60km nahodinu : nastesti to trvalo asi jen minutu - potom dve zatacky v pravo asi tak 90 stupnu a uz sme sedali na RWY24 na Ruzini.Perfektni pristani jako z ucebnice, coz ocenili i stewardky a stewardi spolu s cestujicimi potleskem. Kapitan Markovic ma ten Airbus dobre v ruce . Akorad pri reverzu sem myslel ze si vyrazim zuby o sedadlo predemnou brzdeni opravdu ucinne )
ZHRNUTI:
1 odbaveni v USA probyhalo stejne jako vnitrostatni linky takze zadna pasova kontrola
2 pocatecni z matek v pridelovani sedadel
3 poasdka velice prijemna a ochotna
4 kvalita jidla velice dobra
5 cena letenky velice neprijemna (
Dodatek:
CSA je majtkem americky DELTY a je clenem SKYteam spolul s AIRItalia a AEROMEXICO. coz bylo hlaseno v letadle vsem cestujicim. |
| |
| | - Cesmina | 16. 07. 05 v 08:50 |
|
| | | | - Waterfight (TVS379) | 16. 07. 05 v 09:11 |
|
| | | | | - Kobos | 16. 07. 05 v 09:36 |
|
| | | | | | - Tragédie v JZD | 16. 07. 05 v 13:39 |
|
| | | | | - Pilatus | 16. 07. 05 v 10:01 |
|
| | | | | | - Kobos | 16. 07. 05 v 10:05 |
|
| | | | | | | - roastbeef | 16. 07. 05 v 11:15 |
|
| | - Pilatus | 16. 07. 05 v 09:30 |
|
| | - MilanP | 16. 07. 05 v 09:31 |
|
| | | - Kobos | 16. 07. 05 v 09:43 |
|
| | | | - Luděk Ch. | 16. 07. 05 v 09:47 |
|
| | | | | - Kobos | 16. 07. 05 v 09:50 |
|
| | | | | | - Waterfight (TVS379) | 16. 07. 05 v 10:52 |
|
| | | | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 10:58 |
|
| | | | | | | - Jaakov | 16. 07. 05 v 11:08 |
|
| | | | | | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:11 |
|
| | | | | | | | | - Jaakov | 16. 07. 05 v 11:14 |
|
| | | | | | | | - Pavel2 | 16. 07. 05 v 11:21 |
|
| | | - Eurostar | 16. 07. 05 v 10:20 |
|
| | | | - brendon (SVK832) | 16. 07. 05 v 10:34 |
|
| | | | | - Eurostar | 16. 07. 05 v 10:44 |
|
| | | | | | - Jaakov | 16. 07. 05 v 11:09 |
|
| | | | - Tragédie v JZD | 16. 07. 05 v 13:44 |
|
| | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:11 |
|
| | | - Jaakov | 16. 07. 05 v 11:13 |
|
| | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:14 |
|
| | | - roastbeef | 16. 07. 05 v 11:22 |
|
| | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:26 |
|
| | | | | - brendon (SVK832) | 16. 07. 05 v 11:30 |
|
| | | | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:32 |
|
| | | | | - Kobos | 16. 07. 05 v 11:39 |
|
| | | | | - Waterfight (TVS379) | 16. 07. 05 v 11:53 |
|
| | | | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:54 |
|
| | | | | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:57 |
|
| | | | - Kobos | 16. 07. 05 v 11:34 |
|
| | | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:39 |
|
| | | | | - roastbeef | 16. 07. 05 v 11:51 |
|
| | | | | - pseudoMates | 16. 07. 05 v 11:51 |
|
|