Osobně (jako laik) bych se klonil spíš k verzi, že byl vrtulník přetížený a bez vlivu přízemního efektu to prostě už nahoru nešlo. Někde na netu jsem četl, že podle předpisů (US) se vrtulník skutečně startuje rozběhem v malé výšce s využitím přízemního efektu, kdy pro udržení vrtulníku ve visu není potřeba tak velký výkon motoru. Po dosažení cca 60kts (kdy lze provést v případě vysazení motoru autorotaci) se teprve stoupá.
Tohle se samozřejmě provádí, pokud je na to místo.
Když koukám na to video, jak tam ta Mi-2 ve visu vlaje, říkám si, že ten pilot s tím musel odněkud přiletět a jestli měl problém s ovládáním vrtulníku obecně, muselo to být poznat už dřív a kolem se muselo motat víc lidí, kteří to museli vidět.
Pilot neměl vrtulník zjevně pod kontrolou a v takový chvíli se pokouší frajeřit snad jen úplnej psychopat.
Doufejme, že se objeví časem víc informací.
O startech rozběhem po zemi jsem četl na webu J. Špačka (http://mi-24.airspace.cz/), je to moc pěkné počteníčko
Ono by vůbec nebylo na škodu, kdyby někdo sepsal pár zajímavostí, jak se třeba lítá u záchranky Kdysi jsem v L+K viděl fotku zrovna Mi-2 u nějakýho nádraží a tam kolem moc místa opravdu nebylo, pilot musel být fakt machr, že tam dokázal sednout. |
|