Ten popis konce havarie je asi celkem správný, ale prvotní příčina je nepochybně jiná.
Když se Mi-2 dostane 2-3m vysoko, je už v luftě a není důvod jí rozbíhat, navíc v oblasti s překážkama kolem dokola. Kdo někdy zažil či viděl dynamické starty s Mi-2 v horkých dnech (záchranka u nás tak startovala v létě často, protože běžný tým s pacientem a výbavou byl nad letní možnosti tohoto jinak věrného stroje) - pilot jí nejdřív potlačením kolektivu rozjede po zemi (po kolečkách) a teprve po dosažení určité dopředné rychlosti přitažením odlepí. Občas se zvednou hlavní podvozková kola na 0,5-0,75 m nad zem, ale příďové kolo je v kontaktu se zemí - a když se za to vezme, musí pak spolehlivě nastoupat.
Tohle spíš vypadá, že se ten blboun chtěl fakt předvést a udělat nízký průlet v aleji stromů a pak to zvednout. Vů*, jinak to nejde hodnotit. Musím říct, že i podle toho visení a bočení bylo třejmý, že na to nemá, i kdyby měl 150h (je uvedeno "přes 100 hodin" - to u vrtulníku není vůbec nic - nejhorší věk pilota). |
|