Sedačka na L 29 a starší typ na L 39 ( tuším se jmenoval VS -1 BR) to technicky umožňoval. Pilot měl oblečený padák přímo na sobě a přez to ještě popruhy od sedačky. Pokud by se nemohl střílet, mohl odhodit kabinu nouzově, odpoutat se od sedačky, otočit stroj na záda a kopnout do páky - odstředivá síla by ho měla dostat z letadla. Takhle to bylo i v manuálech a s piloty jsme to trénovali (na trenažéru). Vlastně si vzpomínám že tohle umožňoval i novější typ na L 39 (VS-1 BRI (I- integrated)), jen pilot nerozepínal extra popruhy ale speciální pákou se odpojil od sedačky i s padákem a nouzovou dávkou.
Myslím že podobný postup byl možný i u nekterých starších verzí MiGů - 15,17 určitě, 19,21 možná...
Ve skutečnosti si ale nezpomínám že by se někdy tohle doopravdy stalo. |
|