jasne, že používá
Pokud se budeme bavit o enroute větru zadaném pro jednotlivé legy, tak tam se nahrané informace o větru používají mimojiné k určení rychlosti na jednotlivých segmentech (rychlost , kterou se poletí ten který segment, se počítá i z rychlosti/směru větru a nastaveného CI - můžeš si i všimnout, že pokud letíš s nižším cost indexem, a máš vítr v zádech, tak letadlo výrazně (bavíme se o IAS/M) zpomalí, s vyššími CI pak tento efekt šetření upozaduje, a při maximálním CI bez ohledu na vítr jede na maximální mach. ten vliv je vidět už na zemi, když máš nahranou trat i vítr pro jednotlivé body, a kouknes na LEGS page, tak je videt, jak je rychlost přizpůsobená a počítaná.
nahraný enroute vítr se pak promítá i do výpočtů paliva v jednotlivých bodech letu, a výpočtu času letu.
Jestli se používá vítr ve FORECAST pagi na DES, to netuším, ale měl by být zohlednován, kdyz se pro VNAV rezim urcuje T/C atd . PMDG přiznalo, že hodnota QNH zadáváná na FORECAST pagi je jediným údajem, který se zatím pro nic nepoužívá.
Vítr zadaný na PERF pagi na FMC (crz wind) je pak vítr, který je zprůměrovaný vítr za celou trat - ten se používá pro výpočet paliva a doby letu, když ještě nemáš nahrané data o větru pro jednotlivé body. |
|