Pokud to nepopíšou developeři tak leda sledovat a vědět co sledovat Něco možná časem udělá Digital Foundry.
Bude to fungovat podobně jako na konzolích, máš nějaký frame rate target, v rámci toho víš jaký target frametime má jeden frame, ten frametime je budget se kterým engine pracuje a pokud dojde k tomu že se do budgetu nevejde začne se s různými optimalizacemi, u konzolí nejčastěji dojde ke snížení rendering resolution, takže zobrazuješ UDH, pokud hra zvládá, může jet rendering v nativu, když nestíhá, rozlišení se sníží třeba na 1800-1900p, nebo i více, třeba na QHD rozlišení a výstup se jen upscaluje. Rendering resolution nemusí být pro celou scénu ale klidně jen na některé části nebo objekty nebo jen nějaké části které se používají k výpočtu finální scény, třeba shadow mapy, u RT může ubírat komplexitu výpočtu - méně paprsků, méně odrazů.
Může to snižovat rozlišení textur, používat symplifikované 3D modely objektů, může to vypustit některé objekty úplně. Prostě ubírá tak aby se vešel do toho frame budgetu. Na počítači to můžeš mít odlišné podle použitého HW, k různé grafické kartě se to může chovat jinak. |
|