FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 16. 11. 2024, svátek má Otmar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PWDT Zlin 142 MSFS video Jeden příspěvek | Celý strom
PWDT Zlin 142 MSFS video   2. 11. 2024 / 09:21
Rumperstross
Ve většině případů je to první varianta - kompresor běží pořád předem daným převodem otáček (nebrat prosím za slovo, vím, že na M-332 a 337 ho lze vypnout, stejně tak například u Merlinů vyšších verzí lze naopak zařadit druhou rychlost). Existovaly ale i případy co popisuješ jako druhou variantu - konkrétně to použil Daimler u DB-601 a 605. Do plnicího tlaku 1.0 ata (respektive rovnocenného s tlakem vnějšího vzduchu) se otevírala škrtící klapka a kompresor běžel na velmi nízké otáčky a teprve poté při dalším přidávání plynu se pomocí variátoru zvyšovala rychlost kompresoru a tedy plnicí tlak rostl.

Obě varianty mají svoje výhody i nevýhody, ale to by bylo na dlouhé pojednání. V praxi se to ustálilo tak, že drtivá většina motorů s mechanickým kompresorem používá tu první variantu, dokonce bez možnosti jeho odpojení (s tím jsem se setkal jen na zmíněných M-332 a 337, jinak o dalším takovém nevím)
 
Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ