FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 25. 10. 2024, svátek má Beáta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
WED 2.6.0r1 nové fíčury Jeden příspěvek | Celý strom
WED 2.6.0r1 nové fíčury   24. 10. 2024 / 19:19
Willhelm   
https://developer.x-plane.com/2024/08/world-editor-2-6r1-is-available/

Polygonal exclusions - cením vysoce, prča je, že když jsem to chtěl použít poprvé, potřeboval jsem to na lesy, což zatím není podporováno. I tak pomoc.

Dual docking Jetways - velké krávy teď moc nelítám, tak tohle mě osobně nechává klidným.

Non-Integer Object String Spacings - cm místo metrů, nevím osobně jsem si vždy vystačil s metry.

Terrain Objects - tohle mě rozpumpovalo asi nejvíce protože z popisu, to vypadalo že LR nám dá nějakou možnost úpravy meshe.

Some of you may have noticed that the terrain for TNCS and TFFJ in 12.1.2 looks a bit more defined. This is somewhat of an illusion, as we are still using the same base mesh that shipped in 12.0.9.

Terrain objects are designed to interface with orthophotos and create small scale 3D details.

*This is NOT a replacement/new/next-gen system for mesh-editing. But rather an additive tool that can help define more awkward structures


Bohužel nikde jsem k tomu nenašel nic víc, žádný manuál, instrukce, návod či tutoriál.

Natáhl jsem si tedy TNCS do WEDu 2.6.0r1 a jal se zkoumat jak tak asi Terrain objects fungují.
Našel jsem jen dvě neobvyklé věci - objekty s modelem terénu, které mi připomínají moje pokusy s GIS pluginem do Blenderu, jedna plocha s terénní elevací a jedna ortho textura. MCX to neumí zobrazit, píše nepodporovaný objekt. Juknu do hlavičky a místo obvyklého I/800/OBJ tam je A/800 Created by WED 2.6.0b1 - jako u ortho polygonů tvořených ve WEDu.

Druhou nezvyklou (a pro mě osobně novou) věcí pak jsou ::FLATTEN::.pol s resource definicí rovněž ::FLATTEN::.pol

V menu přibylo File/Import Digital Elevation Raster...

Z toho nějak dovozuji, že WED při tvorbě lokálního ortha by měl být schopen, pokud se kromě importu ortha dá i import DEM dat (nikde není specifikováno v jakém formátu - tipuji *.hgt ale WED povoluje v dialogu jen *.all data), vytvořit podobně jako GIS plugin v Blenderu pseudomesh - plochu s texturou. Předpokládám, že přes ni bude občas vykukovat default XPL mesh a k tomu slouží ty ::FLATTEN::.pol - které srazí vertexy default meshe na nulu, u malých ostrůvků v Pacifiku asi OK, u LKKV s výškou kolem 600m to dělá pořádné krátery. K tomu asi taky přibyla volba View/Toggle Terrain - která ukazuje vertexy a polygony default meshe, takže máte při kladení Flatten polygonu představu jak velkou díru máte čekat.

P.S.: Než jsem si poskládal tento relativně ucelený (a zatím neověřený) logický řetězec, pod dojmem, že tak jako se Asobo některýma věcma inspiruje u XPL, tak se LR inspiruje u Asoba a MSFS a těšil jsem se, že XPL dostane Flatten polygon a Water polygon s definicí MSL výšky jak to mají kucí odvedle. (Jediné dvě fíčury co kolegům jenž tvoří pro MSFS v jejich editoru závidím, skejlování se může občas hodit, ale po zralé úvaze a zkušenostech s MSFS scenerkama to nadělá více škody než užitku.) jsem použil Flatten polygon na dvě místa u LKKV, které mě dost krkají. No rázem bylo celé letiště na úrovni moře a já vytlemený jak čerstvě nezaměstnaný podnikatel na výměr podpory v nezaměstnanosti, když si uvědomí, že mu stát pomůže jen 4 měsíce místo standardních šesti a dá asi třetinu toho co mu 14 let měsíc co měsíc odváděl na daních.

Pokud byste měli k tématu nějaké osobní zkušenosti a ušetřili mi tuhle pokus/omyl cestu (třeba Martin s tvorbou těch Ortho LIDARů by k tomu něco mít mohl) nebo narazili někde na nějaký návod/dokumentaci co a jak ať jeden nedělá píšoviny, budu rád.

Momentálně si nejsem jist, jestli tento pseudomesh tvořený WEDem bude v našich končinách k něčemu dobrý - flatten a lokální model jsem už kdysi zkoušel, ale člověk příjde o možnost používat všechny draped polygony a lajny, nehledě že i usazování objektů se musí dělat v MSL módu a to si popravdě úplně neumím u nějakých detailnějších scenerek představit.
 
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ