FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
WED 2.6.0r1 nové fíčury Jeden příspěvek | Celý strom
WED 2.6.0r1 nové fíčury   24. 10. 2024 / 19:19
Willhelm   
https://developer.x-plane.com/2024/08/world-editor-2-6r1-is-available/

Polygonal exclusions - cením vysoce, prča je, že když jsem to chtěl použít poprvé, potřeboval jsem to na lesy, což zatím není podporováno. I tak pomoc.

Dual docking Jetways - velké krávy teď moc nelítám, tak tohle mě osobně nechává klidným.

Non-Integer Object String Spacings - cm místo metrů, nevím osobně jsem si vždy vystačil s metry.

Terrain Objects - tohle mě rozpumpovalo asi nejvíce protože z popisu, to vypadalo že LR nám dá nějakou možnost úpravy meshe.

Some of you may have noticed that the terrain for TNCS and TFFJ in 12.1.2 looks a bit more defined. This is somewhat of an illusion, as we are still using the same base mesh that shipped in 12.0.9.

Terrain objects are designed to interface with orthophotos and create small scale 3D details.

*This is NOT a replacement/new/next-gen system for mesh-editing. But rather an additive tool that can help define more awkward structures


Bohužel nikde jsem k tomu nenašel nic víc, žádný manuál, instrukce, návod či tutoriál.

Natáhl jsem si tedy TNCS do WEDu 2.6.0r1 a jal se zkoumat jak tak asi Terrain objects fungují.
Našel jsem jen dvě neobvyklé věci - objekty s modelem terénu, které mi připomínají moje pokusy s GIS pluginem do Blenderu, jedna plocha s terénní elevací a jedna ortho textura. MCX to neumí zobrazit, píše nepodporovaný objekt. Juknu do hlavičky a místo obvyklého I/800/OBJ tam je A/800 Created by WED 2.6.0b1 - jako u ortho polygonů tvořených ve WEDu.

Druhou nezvyklou (a pro mě osobně novou) věcí pak jsou ::FLATTEN::.pol s resource definicí rovněž ::FLATTEN::.pol

V menu přibylo File/Import Digital Elevation Raster...

Z toho nějak dovozuji, že WED při tvorbě lokálního ortha by měl být schopen, pokud se kromě importu ortha dá i import DEM dat (nikde není specifikováno v jakém formátu - tipuji *.hgt ale WED povoluje v dialogu jen *.all data), vytvořit podobně jako GIS plugin v Blenderu pseudomesh - plochu s texturou. Předpokládám, že přes ni bude občas vykukovat default XPL mesh a k tomu slouží ty ::FLATTEN::.pol - které srazí vertexy default meshe na nulu, u malých ostrůvků v Pacifiku asi OK, u LKKV s výškou kolem 600m to dělá pořádné krátery. K tomu asi taky přibyla volba View/Toggle Terrain - která ukazuje vertexy a polygony default meshe, takže máte při kladení Flatten polygonu představu jak velkou díru máte čekat.

P.S.: Než jsem si poskládal tento relativně ucelený (a zatím neověřený) logický řetězec, pod dojmem, že tak jako se Asobo některýma věcma inspiruje u XPL, tak se LR inspiruje u Asoba a MSFS a těšil jsem se, že XPL dostane Flatten polygon a Water polygon s definicí MSL výšky jak to mají kucí odvedle. (Jediné dvě fíčury co kolegům jenž tvoří pro MSFS v jejich editoru závidím, skejlování se může občas hodit, ale po zralé úvaze a zkušenostech s MSFS scenerkama to nadělá více škody než užitku.) jsem použil Flatten polygon na dvě místa u LKKV, které mě dost krkají. No rázem bylo celé letiště na úrovni moře a já vytlemený jak čerstvě nezaměstnaný podnikatel na výměr podpory v nezaměstnanosti, když si uvědomí, že mu stát pomůže jen 4 měsíce místo standardních šesti a dá asi třetinu toho co mu 14 let měsíc co měsíc odváděl na daních.

Pokud byste měli k tématu nějaké osobní zkušenosti a ušetřili mi tuhle pokus/omyl cestu (třeba Martin s tvorbou těch Ortho LIDARů by k tomu něco mít mohl) nebo narazili někde na nějaký návod/dokumentaci co a jak ať jeden nedělá píšoviny, budu rád.

Momentálně si nejsem jist, jestli tento pseudomesh tvořený WEDem bude v našich končinách k něčemu dobrý - flatten a lokální model jsem už kdysi zkoušel, ale člověk příjde o možnost používat všechny draped polygony a lajny, nehledě že i usazování objektů se musí dělat v MSL módu a to si popravdě úplně neumím u nějakých detailnějších scenerek představit.
 

WED 2.6.0r1 nové fíčury   24. 10. 2024 / 21:35
orl
WED a měl to i MESHTool mají nejraději GeoTiff v souřadnicích WGS84 ale nemá rád velké soubory. ALe právě verze r01 mi hapruje po exportování těch objektů z DEM. Pokud vymažu soubor s nastavením a postupy ve WEDu, pošle to tento objekt kilometr nad zem a ani nastavením výšky ručně ve WEDu se nepohne. Dřív to nedělal
 

WED 2.6.0r1 nové fíčury   25. 10. 2024 / 23:54
orl
Narazil jsem na další obrovský nedostatek lokálního upravování meshe pomocí DEM ve WEDu aje bohužel neřešitelný.
Pokud vložím DEM nějaké oblasti a překrývá ho původní terén, mohu použít FLATTEN i mimo letiště, ALE!!!, pokud je to v okolý vody, řeky, zde se vyhlazení neprojeví. viz foto níže. Hrad, který je obtočen řekou. flatten jsem schválně nastavil obrovský a je vidět, že je to na 2 věci
67587 B / 750 x 438 / Baron_58 - 2024-10-25 23.54.09.png
 

WED 2.6.0r1 nové fíčury   26. 10. 2024 / 00:39
orl
Ale na malé ostrůvky je to paráda
68008 B / 750 x 438 / Baron_58 - 2024-10-26 00.38.38.png
 

WED 2.6.0r1 nové fíčury   26. 10. 2024 / 08:36
Willhelm   
Já bych potřeboval právě ten ostroh nad Ohří na kterém stojí Loket.
No nepotěšil jsi mě, pro vnitrozemskou CZ si budeme muset ještě chvilku počkat na finální verzi nového avizovaného mesh toolu.
 

WED 2.6.0r1 nové fíčury   26. 10. 2024 / 08:47
orl
Ale trochu tě potěším, notepad++ mi přechroupal cca 2 500 000 řádků, potom něco přepsal, vymazal, nahradil atd (stihl jsem si udělat a vypít kávu, uvařit večeři a uložit děti i s manželkou) a vytvořil jsem si seznam odkazů na stažení všech dlaždic 2x2km lidar dat pro ČR . Takže budu mít komplet LIDAR Data v původním liz formátu. Zase jsem cuzk ochcal
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ