Takže asi největší problémy TE pro XP11 v XP12 mají pořešeny.
Stálo to za 3,30 EUR poplatek za upgrade? Rozhodně.
Šel bych do koupě TE pro XP12, kdybych ho už neměl? Nevím...
K samotnému orthu. Kdysi jsem někde četl technický rozbor TE pro XP11, ze kterého vyšlo nejen to, že ORBX používá ZL14, ale i brutální kompresi textur aby co nejvíce snižili velikost balíčku. Po včerejším zážitku s Martinovým ZL17 Karlovarským výběžkem byl sever Anglie v podání ORBX dost drsny v neprospěch ORBX.
Když to srovnám - barevně to mají ztmavené, že se celkem blíží k baravnému podání landclass. Přesto je přechod velmi rušivý - rovná geometrická linka, grafické artefakty narušující mesh a k mému překvapení i v oceánu tvoří podivnou vodní hradbu. Budovy ORBX klasika, od 3000ft nahoru asi OK, pod 3000ft si člověk začne všímat ojebávek jako fasády budov z OSM dat (kdo tvořil v Blenderu město pomocí satelitní mapy a OSM map ví o čem mluvím), sem tam strom či dva uprostřed fotbalového hřiště, rozmazané textury na polích a loukách jako když začátečník v PS objeví smudge tool a neví jak a kde ho použít (předpokládám výsledek komprese textur) atd.
Jinak obecně overlay vrstva sedí ORBX lépe než Martinovo Ortho s LR autogenem.
Byl jsem hodně zvědavý na EGPH finále dráhy 24 - kde mě roky prudí autogenový železniční viadukt. V reálu je tam násep který se pomalu zvedá z nuly asi 400m od řeky a relativně krátký most přes řeku. Tenhle neduh zůstává Edinburgu i v TE_GB_N_XP12. Bohužel ho neřeší ani placená EGPH od ORBX i když ta neřeší více věcí, takže to že nikomu nevadil tenhle do očí bijící autogenový artefakt, když si developer scenerky neumí ani pohlídat light fíčuru edge light a její P/L orientaci vůči pivotní lajně apod., mě osobně nepřekvapuje.
Jinak skotská vrchovina na sever of Edinburgu vypadá správně depresivně jako v reálu.
Problém prosvítání podkladu v lese je i tady, i když subjektivně mezi XP12 default, Martinovo ZL17 Ortho a ORBX TE je ORBX vítězem. Ale hodně dělá to, že ortho podklad pod lesy má barvu korun stromů, resp. mezi korunami stromů a ortho podkladem lesů je minimální rozdíl a lesy jsou umístěné podle ortha tam, kde mají být.
Vypadá to lépe než XP12 default landclass krajina? Jo. Navzdory lepší kvalitě autogen assetů LR, jo. Proč? Nevím.
Až dodělají celý Anglický ostrov budou odstraněny aktuální rušivé přechody tak to asi zase bude stát za to.
Martinův aktuální pokus s orthem ČR pro XP12 v porovnání s placeným orthem ORBX nevychází vůbec špatně - vyzdvihnu méně intrusivní ukončení ortha na hranici ČR, nejebání do default meshe. Kdyby se podařilo to vše barevně sladit do temnějších barev a nějak elegantně vyřešit overlay vrstvu, aby hlavně lesy seděly na lesy na orthu jak umístěním tak barvou a nepřekrývaly průmyslové areály, vodní plochy apod. tak to bude kvalitativně lepší než výtvor ORBX a pro milovníky GA létání nad domovinou asi must have projekt.
Můj subjektivní názor, rád si přečtu jak to vnímají další XPL pozitivní simptáci.
Tady pár obrázků se zmiňovanými problémy TE XP12: https://photos.google.com/album/AF1QipMDLgoP5Q5bSVGid5bMiJKRjhb3u7kih6oPI1Cc |
|