| | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 15:38 | |
| | Gateway už má povolenou 12.0.9, takže LKHR jsou submitnuté, mám tam dva objekty s AGL, což sice není zakázané, ale je pro Gateway scenerky silně nedoporučeno. Tak uvidím, jestli moje dílko obrdží approval.
Mezitím jsem zkusil na Pipsův popud trochu vyšší level.
Opět kdo chce vyzkoušet než mi to LR schválí jako ofiko scenerku do nějakého updatu XP12, můžete stahovat z mých stránek: https://willhelm.info/files/airport_LKZB.zip (123KB) |
| |
|
| | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 15:42 | |
| | Pekne, pekne, len cakacia doba na release bude aj pol roka ak nie viac.
A takych Willhelmov by sme potrebovali aj na slovenske letiska |
| |
|
| | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 16:39 | |
| | S novými XP12 assety už se dají dělat fakt solidně vypadající aeroklubová letiště. Zvlášť pokud si člověk opravdu vyhraje s polygony trávy, přechodovými linkami, detaily jako obrubníky apod.
Co mi chybí - podpora pozemních vizuálních signálů podle předpisu L2 - Dodatek 1 paragraf 4.2
Základní deska se dá udělat pomocí polygonu L asfaltu, ohraničit obrubníkem, udělat pomocí road line wide okrajovou linku. 4.2.2 jde ošulit tlustou žlutou čárou a pak nalátat dva trojůhelníky červenou širokou čárou v takové pseudo spirále.
4.2.7 (žluté C) úplně chybí - to by se muselo řešit objektem, který se přilípne na fasádu věžky, nebo něčeho co simuluje věžku a upraví se pomocí AGL parametru do potřebné výšky. Do toho se asi nikomu v LR nebude chtít.
4.2.8 dvojitý kříž a téčko se dá naklikat bílýma čarama, horší to už je s činkama podle 4.2.3, v polygonu na pozemní značení velkých letišť by se na tohle muselo najít místo. V některých placených scenerkách to řeší objektem, osobně bych preferoval draped polygon.
- Ohraničení letiště - tady sice LR má několik možností, ale kdyby převzal nebo se inspiroval ohradníky z R2 knihovny, byl by to solidní pokrok.
- Úplně chybí vymezovací praporky dle L14 předpisu - pro dráhy do kopce, žluté markery v LR knihovně jsou moc malé a neplní předepsanou výšku praporku.
Potěšily by i nějaké další modely statických GA letadel, větroňů, ULL letadel a tažných, model navijáku (substituuji momentálně letištním traktorem č.3), nějaké dřevěné hangáry (modely, nebo nízkou fasádou), rozšířit statické auta, dodat dodávky, 3,5t náklaďáky a EU kamiony.
Chápu, že tohle už jsou ale detaily, které LR neměl v uspěchaném vydání XP12 zatím čas řešit.
Jinak věci pro které jsem chodil u tvorby aeroklubových letišť do 3rd party knihoven a jsou nyní v LR assetech:
R2:
- polygony trávy
- lajny s cestama (okresní asfaltka, asfaltka lokální, vyježděné koleje na nezpevněném povrchu)
- označení krajů dráhy
- vegetace (stromy a keře)
Mister-X:
- ogumování a stopy opotřebení pojížděček
- krycí lišty pro eliminaci ostrých hran polygonů (přechody asfalt/beton/tráva)
- obrubníky (díky LR za ně, i když to jsou 2,5D LR vs. 3D obrubníky Mister-X)
- polygony betonu a asfaltu s různými odstíny
Co se týče toho než se gateway scenerka stane oficiální součástí XPL, zatím jsem to nepostoupil, protože s výtvory v XP11 jsem nikdy nebyl spokojen a bez R2 a Mister-X knihoven se mi prostě scenerky nezamlouvaly. Jinak LKHN prošlo hodinu po uploadu na gateway prvním kolem schválení a teď to čeká na evaluation fázi. Tak uvidíme. |
| |
|
| | | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 16:56 | |
| | ako casto sa aktualizuju default letiska ? pripadne robi sa to viac krat do roka ? |
| |
|
| | | | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 17:01 | |
| | V době XP11 bývaly nové letiště součástí nějaké té aktualizace 2x-4x do roka.
Vím, že jednou to byl balík, kde to byly vyšší stovky nových letišť. |
| |
|
| | | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 19:49 | |
| | Díky za výčet a inspiraci. Někam si to musím uložit.. Pracuju teď dlouhodobě na default knihovně (náhrada prastarých prvků a výroba nových..) a všechny ty věci co jsi tu vyjmenoval jsem dělal v posledních měsících/letech. Mám samozřejmě jakýsi prioritní seznam podle kterého jedu takže nemůžu slíbit že zrovna to značení podle L14 bude v dohledné době. Ale v plánu to tam někde taky mám..
Nepochopil jsem to ohraničení letiště ohradníky z R2. Ačkoliv jsme jí kdysi založil, nemám už přehled co tam kdo kdy přidal a ani nemám žádnou novější verzi u sebe. Můžeš mi sem hodit obrázek co máš na mysli? |
| |
|
| | | | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 21:27 | |
| | Ahoj Artoo,
díky za tvou práci na assetech. Na knihovně LR v XP12 jak jsem už psal je to opravdu znát. Chápu, že na rozdíl od Asoba LR táhne na noze kouli zpětné kompatibility. Mám pocit, že někde jsem si všiml nějaké knihovny která substituuje volání scenerky po starém objektu objektem novým. To jsem si uvědomil musí být strašná pakárna to vše uhlídat.
-První obrázek - dotaz ke grass runway a grass taxiway - za pěkného počasí tyhle plochy strašně odrážejí slunce - típl jsem screen, aby bylo dobře vidět rozdíl v odrazivosti draped polygonu trávy a RWY, TWY. Ten odlesk na trávě podle mě dost ruší. To nevím co s tím, jestli není třeba přes RWY a TWY dát nějaký environment polygon apod.
- Druhý obrázek:
1. lib/airport/Common_Elements/Runway_Markers/Sheet_Metal/White_Red.obj - výška 0,4m
2. R2_Library/airport/accessories/oznaceni_letiste.obj - výška 0,6m
3. R2_Library/airport/accessories/oznaceni_letiste_dlouhe.obj - výška 0,9m
4. R2_Library/airport/accessories/znaceni_letiste_prkna.obj - výška 0,8m
V XP11 jsem nejčastěji používal 2. a 4. ty nejvíce podle ortha seděly i na XY rozměry, takže který použiju záleželo spíše na fotkách letiště jestli používali červeno-bílou nebo červeno-žlutou kombinaci. LR asset má velké + že je VAR (1/4), ale když to kladu na ortho podklad je to rozměrově poloviční. I když teď jsem si chvíli zkoušel hrát s KLFR a tam to mají ohnutým plechem jak je to v LR knihovně, akorát, že je to na metrové konstrukci z jeklů, aby se to neztratilo ve vysoké trávě. Ten největší jsem nikdy nepoužil ani nenatrefil na letiště kde by měli značení tak velké. 2. a 4. sedí nejen na naše letiště, dělal jsem před Lety s Boundless na free scenerce jednoho německého aeroklubového letiště a tam pasovala 2. jako prdel na hrnec podle ortha i typově podle google steet view.
- Třetí obrázek:
lib/airport/Common_Elements/Runway_Markers/Rectangular/Yellow.obj vs. R2_Library/airport/accessories/praporek_bily.obj aneb 0,4m vs 1m, podle předpisu má být 1-1,2m u dráh co jdou obloukem přes horizont. Akorát mám pocit, že v R2 je to o chlup širší než bývá. Na LKCDUB jsem si musel vymodelovat svůj o poloviční šířce. Navíc co jsem to viděl v reálu nebo na fotkách, bývá to spíše na kovových drátech. (Dřevo asi uhnije dřív než urezne rexor drát nebo trubka.) |
| |
|
| | | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 08:01 | |
| | ha.. ta grass runway bude asi můj bug (jedna z těch miliónů věcí co jsem neuhlídal..). Díky za poznámku. Je zajímavý že to zatím nikdo neposlal do bug reportu. Jsi holt hnidopich i na poměry XPlane uživatelů
Ty markery si založím a kouknu na to. Ty současné v knihovně tuším dělal německý kolega ještě za raných dob v11. Buď jsou podle běžných deutsche standardů nebo si ty rozměry prostě vycucal z prstu.. |
| |
|
| | | | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 10:18 | |
| | ´´Jsi holt hnidopich i na poměry XPlane uživatelů ´´
Tos docela trefil. Proto mě nebere MSFS s měřítky +/- autobus. (Pushback vozítka 140% proti reálu, kdy jejich kabina nekoliduje s trupem letadla jen o milimetry, lidé vysocí 2,2m atd.)
U XPL mě vytáčí, že 95% autorů gateway scenerek, vůbec nepracuje s vektory draped polygonů, i v XP11 bez krycích lišt se s tím dalo solidně kouzlit teď v XP12 s paletou 4x4 pro asfalt a 4x4(+2) pro beton a krycíma lajnama se s tím dají dělat zázraky.
Tvorba do MSFS ve srovnání s XP12 má své výhody i nevýhody.
WED je super časově efektivní co se týče kladení polygonů. CADové prostředí XPL mi proti online WYSIWYG editaci scény MSFS vyhovuje více. PC neřve na plný výkon a vizualizace ve zjednodušeném 3D preview okně je efektivnější než pomalý developer ´´full 3D´´ mod MSFS.
Nicméně MSFS má fíčury, které bych uvítal v XPL:
- exclude polygon (jeden polygon vs. XPL potřeba mít to definované desítkou obdélníků)
- water polygon (velmi snadná definice vodní hladiny - např. pro požární nádrže které na letištích bývají)
- flatten polygon (perfektní pro vodorovné srovnání terénu pod budovu, ale lokální editace meshe letiště je dlouholetá bolístka XPL a ani s meshremexe nebo muxp nejde dosáhnout takových výsledků jako s default MSFS nástrojem pro lokální editaci meshe. Osobně mě dost zaráží, že lokální editace meshe byla v přání uživatelů XPL na tak nízkém místě - to bude tím, že uživatelů kteří tvoří a kteří to potřebují je holt strašně málo.)
Možnost definice měřítka objektu je na první pohled super, ale v konečném důsledku podle mě MSFS spíše kurví, resp. tvůrci to nepoužívají správně. |
| |
|
| | | | | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 10:43 | |
| | Možnost definice měřítka objektu je na první pohled super, ale v konečném důsledku podle mě MSFS spíše kurví, resp. tvůrci to nepoužívají správně.
Preco je vlastne povolena zmena meritka ?
Aby som dal na stojanku manika v reflexnej veste vo velkosti Godzilly ? |
| |
|
| | | | | | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 11:10 | |
| | Myslím si, že původní záměr byl, abys mohl některé assety jaksi morfovat. (Zřejmě kvasi náplast za chybějící facade a string fíčury které má XPL.) Když jsem teď klikal ty dvě gateway scenerky, tak jsem tam měl situace, že mi tam třeba relativně seděl podle orto podkladu hangár 25x20m, ale aby sedl pořádně, bylo by ho potřeba natáhnout na 30x20m. V MSFS si ho zmorfuješ v X o 5m s malou daní distorze dveří a oken. We WEDu je častá praktika dát dva hangáry s 5m ofsetem - což funguje jen pokud máš flattened airport, protože u klasického meshe posun pivot pointu o 5m ti pravděpodobně způsobí rozdíl obou objektů v Z ose a to už nevypadá pěkně. Já osobně dám raději kratší budovu se zachováním hrany, která je podle mě důležitá (většinou vrata, ale třeba u LKZB jsem naopak u hangáru vytočeného vraty o 90° k ploše zachoval zadní stěnu a protáhl o něco parkovací polygon).
Dost situací ti v XPL řeší použití fasád. Zvláště teď ty nové s 3D fíčurama jako vpadlé rámy oken a dveří, nakládací rampy apod. jsou neskutečná technická vymoženost. |
| |
|
| | | | | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 15:53 | |
| | Jo lokální editace meshe, exclude a flatten... to jsou známé věci a prostě a jednoduše je nejde udělat, protože DSF data jsou v podstatě pořád stejná už od verze 9. Štve to hodně lidí, řekl bych většinu, ale holt nezbývá něž čekat na přepracování celého systému terénu (což s plánuje pro příští verzi).
Ale těší mě, když vidím sem tam někoho, kdo si dá práci a naučí se všechny ty assety používat správně. Já jsem si tam do defaultu navymejšlel (a prosadil i přes počáteční odpor zejména Bena) spoustu vychytávek, zejména všechny ty efekty na terénu (hrany, cestičky, stopy od sekačky atd). Ale bohužel většina autorů je líná i si přečíst step-by-step obrázkový manuál (který mi mimochodem dá kolikrát víc práce něž výroba těch assetů ). Viz ty vektory draped polygonů - to je do očí bijící, ale s některejma GW autorama je to jak mluvit do dubu. A bohužel nejvíc tvořej většinou ti co to nejvíc flákaj. Prostě hlavně aby to už už bylo...
|
| |
|
| | | | | | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 17:27 | |
| | To je jak ve fabrice, buď holt jedeš na výkon, nebo na kvalitu. K tvému povzdechu přidám ještě můj: nativní nástroj XPL - WED neovládá bohužel 100% vývojářů payware scenerek.
ORBX, DD, Gaya ti znásilňují letiště zásadně pomocí flatten, draped polygony a čáry ignorují, použijí max světla u kterých jim nevadí metrový ofset od čáry nebo to, že edge light fíčura má P/L provedení a je třeba si pohlídat směr odsazení od definiční čáry. Poslal jsem teď na ORBX seznam problémů na EGPH - nechali to hnít 4 týdny a pak to přepli na succesfully resolved. Na dotaz, kde si tedy mohu stáhnout aktualizaci mi nikdo neodpověděl v store je stále stejná verze. Nerespektování obrysu letadla, startovní pozice vůči lajnám stání úplně mimo mísu to je problém u 100% zakoupených scenerek, a že jich není málo. V průměru strávím týden na opravě základních failů u každé scenerky. Naposledy to byl Zurich XP12 od Aerosoftu. Podpora nativních fíčur XP12 je fajn, ale bylo by taky fajn nemít éro na stojánce 1,5 metru mimo s 10° vychýlením vůči parking lajně... |
| |
|
| | | | | | | | | | LKZB XP12 27. 1. 2024 / 21:34 | |
| | Artoo, ten step-by-step manuál je tenhle: https://developer.x-plane.com/manuals/wed/
Nebo je někde ještě něco se zaměřením na nové assety? Já dělal v PS 7 let než jsem si zaplatil školení pro začátečníky. Nic nového co bych nevstřebal jako samouk jsem se tam sice nenaučil, ale zato jsem viděl jak moc dělám věci neefektivně, takže jestli je někde nějaký další výukový materiál, který mi uniká, rád jeho studiu pověnuji volný čas. |
| |
|
| | | | | | | | | | | LKZB XP12 28. 1. 2024 / 09:53 | |
| | Nemyslel jsme přímo manuál pro WED jako takový. To popravdě nevím jestli je aktuální protože se o to stará hlavně Michael. Měl jsem na mysli spíš dílčí tutoriály jak zacházet s kterýma assetama
https://developer.x-plane.com/docs/scenery/
Co vím tak naposledy jsem dělal how to make an open hangar a ještě pak návod jak pracovat s novýma silnicema a křižovatkama, ale jak koukám tak to ještě ani nepublikovali. Vlastně ani nevim jestli ty silnice jsou už v releasu.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | LKZB XP12 28. 1. 2024 / 10:40 | |
| | Přesně jak jsem předpokládal, interiér hangáru byl pro mě intuitivní a žádný zásadní krok nevynechávám, mám dokonce jeden navíc, po naklikání rozměrů ještě používám Orthogonalize, abych měl fasádu hezky pravoůhlou, většinou klikám precizně, ale někdy se mi to proti orthu někde posune a pak dělám korekce dokud to zase nesedí vč. kontroly pravých úhlů. Na to, že ta kolejnice slouží jako vizuální pomůcka jsem přišel přirozeně. Ale dělal jsem malou chybu u vrat, takže je dobré si tydle manuály pročítat.
Silnice v releasu asi nejsou, křižovatky pořád klikám draped polygonem do kterého pak navádím lajny s cestou. Zkoušel jsem je napojovat pomocí merge, ale to mi nějak nešlo. Tak aspoň vím na jaké další zlepšení se těšit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | LKZB XP12 28. 1. 2024 / 10:50 | |
| | A tak se omlouvám orthogonalizace tam je hned v prvním bodě. Nejedu klávesouvou zkratkou chodím přes menu. Takže je to vlastně dokonalé do všech detailů. |
| |
|
| | | | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 21:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 21:57 | |
| | Tos dobře připomněl - a že to tam na té stránce vidím úplně dole - ještě zámková dlažba chybí LR knihovně v draped polygonech. |
| |
|
| | | | | | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 22:30 | |
| | vela ludi o tej stranke ani netusi a artoo ani netusi ze ta jeho knihovna mala aj aktualizacie |
| |
|
| | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 13:24 | |
| | Nejen kvůli pozemním návěstníkům jsem si udělal takovou pomůcku - těleso 20x20m výšky 0,5m - s příložníkem jako jsme měli kdysi na rýsovacích prknech. V ESRI ortho podkladu bývá často jen rozmazaná šmouha dávající tušit, co tam je. Začínám polygonem plain asfaltu - 10x10m ten olemuju pomocí curb lajny. Pak pomocí široké bílé lajny udělám značky - na druhém monitoru většinou orto z google Earth nebo mapy.cz které jsou tak detailní, že se z nich dají jednotlivé značky vyčíst. Rudý čtverec dělám podle předpisu 3x3m zase s pomocí příložníku. Pomůcka je super i na tvorbu rádiusů, nebo kruhů - viz druhý obrázek a jak mi to hlídá polohu bodů i rozměry a vektory řídících šipek. Takže dá se řešit i pomocí aktuálních assetů a vypadá to solidně. Navíc jsem si všim, že nějakým pro mě zázrakem mají nové assety2,5D efekt - obrubník jakoby výškově vystupuje z povrchu, vyjeté koleje se zase jeví jako dolíky v hlíně apod. V XP11 éře jsem se o něco podobného snažil s kanály pomocí NRM textury, ale bez úspěchu.
Tak mě napadlo že mému aktuálnímu workflow by pomohl i draped polygon. V knihovně je momentálně jen zeleně barvený asfalt (lib/airport/markings/colored_area_green.pol), který je potřeba při tvorbě hlavně US letišť - i když i v EU to některé používají. Kdyby přibyly varianty:
- bílá
- bílá opotřebená
- červená
- žlutá
osobně bych si vymodeloval šablonu s obrysy, podle kterých bych vyklikal polygony. Samozřejmě s daní nepřirozeně ostrého okraje. Nicméně tohle by pro tvůrce assetů do LR knihovny nebylo časově až tak náročné. Do scenerek které nejdou do gateway mám už pochopitelně custom polygony derivované z toho zeleného LR polygonu v Affinity, které teď s Kritou používám místo PS.
V jedné ORBX scenerce nějakého anglického aeroklubového letiště, jsem kdysi potkal takovou frajeřinku, kdy někdo přemodeloval animovaný windsock na T marker, který pak byl taky animovaný. Hezké, ale nedotažené, protože tak se to točilo do směru větru což je 360 vektorů, pro letiště co potřebuje s jednou dráhou jen dva.
Aby to bylo dokonalé, musel by to být pokročilý objekt, kde by se ve WEDu nastavil jako parametr primární vektor dráhy a směr T by se pak přepínal mezi tímto vektorem a +180° vektorem, podle směru větru - podobně jako XPL určuje dráhu v provozu u velkých letišť (kde navíc ještě vypíná downwind ILS). Jak jsem hnidopich, tak než nedotažené řešení ORBX, to raději jen vizuální statiku ve směru obvykle převládajícího větru. |
| |
|
| | | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 15:55 | |
| | Hele a má ten čtverec pevně daná pravidla? Nebo je to pokaždý trochu jiný kus od kusu?
Já už jsem nad tím uvažoval, že to tam chybí, ale ztratilo se mi to někde v hloubi to-do listu.. |
| |
|
| | | | | | | | LKZB XP12 26. 1. 2024 / 17:35 | |
| | Základní vnitřní plocha musí být minimálně 9x9m (9,6x9,6 vnější) - to je s obrubníkem 10x10m na 80% aeroklubových letišť, ale už jsem se potkal i s 15x15m. Značky jsou pak pevně dané a kóty jsou v L14 dodatek 2:
https://aim.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-14/index.htm
L14 vychází z EASA takže předpokládám, že je to jednotné v celé Evropě. |
| |
|
| | | | | | | | | LKZB XP12 29. 1. 2024 / 16:56 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | LKZB XP12 29. 1. 2024 / 17:58 | |
| | ICAO to má od strany 99 (Chapter 5.) jen na rozdíl on našeho L14 to je textovým opisem. My to máme v L14 i L2 s fobráski. |
| |
|
| | | | | | | LKZB XP12 27. 1. 2024 / 07:25 | |
| | Kvůli Zbraslavicím se čtvercem netrap. My jsme ho už zrušili |
| |
|
| | | | | | | | LKZB XP12 27. 1. 2024 / 08:34 | |
| | Jak jste mohli! Šlendrián vaše velebnosti. Čtverec je to jediné co odlišuje letiště od pastviny pro sviště!
Odstraněním čtverce začíná úpadek letiště. Co bude následovat? Věž? Pak jeden hangár, druhý hangár, bazének? Místo VPD Kaufland? Místo větrného pytle golfová jamka?
mapy.cz - 2019
ESRI - (jediné WEDem podporované) - 20?? (Nemám ArcGIS desktop, na webovém rozhraní to neukazuje)
google maps 2024
tady všude čtverec je a hangár v Kolovartově zatáčce je v různých stádiích rozestavěnosti - až na mapy.cz kde je stále pole zelené neorané.
Bing - 2023 - místo čtverce parkoviště, nový hangár hotov a je tam vidět i tipuji betonová plocha před ním.
Se obávám, že soudruzi z googlu trochu mlží s tím datem snímkování. Kdybych chtěl být extra sprostý, tak řeknu, že vyloženě lž... neříkají pravdu.
Kdybyste aspoň místo čtverce dali pořádný kosočtverec a nad ním udělali bobří výběh. Mohly být Zbraslavice 18+ nebo v dnešní době tolik populární NSFW... |
| |
|
| | | | | | | | | LKZB XP12 27. 1. 2024 / 08:42 | |
| | Zatím jsem u nás nezaznamenal tendence golfařů se tam rozmachovat. Máme štěstí, že nedaleko - hned vedle Kácova jim udělali velký hřiště V zimě, když je hodně sněhu a nedá se létat, tak se tam dělá běžkařská stopa. Ale to asi nikde vypublikované nemáme. Doufali jsme, že když máme čtverec, že by se mohly zrušit ty otravné služby Rádio, ale nějak se to vzalo za druhý konec provazu |
| |
|
| | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 17:08 | |
| | Tak LZKB se odporoučela na gateway. Než se bude něco dít, tak se zkusím mrknout které letiště CZ/SK jsou ještě v 2D jestli by se mi do nich chtělo. Paradoxně VFR si raději zajdu zalítat s parní Cessnou do MSFS, ale jak lítám v XP12 s airlinerama, tak na hladině jde čas využít klikáním ve WEDu. |
| |
|
| | | | LKZB XP12 25. 1. 2024 / 19:29 | |
| | K mému překvapení CZ a SK regiony mají všechny letiště v XP12 3D.
Tož jsem zkusil LKFR, který má problematický mesh v XPL i MSFS, jenž dost komplikuje tvorbu letiště - v XPL v podstatě nemožné na té šikmině LKFR naklikat korektní letiště do gateway, všechny objekty by zpoloviny levitovaly a to včetně těch co mají základnu třeba -1m.
Záhada 100% 3D letišť objasněna. To se vezme základní 2D dráha a pojížděčky a místo standardní a korektní windsock fíčury, se tam prdne windsocks.obj a voilá letiště je 3D. |
| |
|
|