Vazeni budouci ATC,
v posledni dobe se, lidove receno, roztrhl pytel s novacky, kteri by radi ridili na siti IVAO. Toto je samozrejme vitano a velmi nas tesi. Protoze sit IVAO je v tomto smeru velmi otevrena, nechceme v zadnem pripade novacky nejakym vyraznym zpusobem omezovat, abychom vam umoznili se nalezite trenovat. Avsak funkce ridiciho na siti IVAO uz je o necem vic nez pouze o tom stahnout a pustit IVAC, je take o znalosti postupu, predpisu, frazeologie a to na daleko hlubsi urovni nez potrebuje pilot. Posledni tyden se objevilo nekolik uplnych zacatecniku, kteri bohuzel toto nesplnuji. Chapeme, ze zacinajici ATC mohou mit nejasnosti v nekterych pojmech a postupech, a radi pomuzeme s jejich vyjasneni a s dalsim treninkem, ale byli bychom velmi neradi, kdyby tyto pokusy snizovaly momentalni uroven sluzeb poskytovanych na siti IVAO.
Jsou dve cesty jak tomuto predejit. Jedna z nich vede pres restrikce obsazovanych stanovist. Toto cestou bychom se neradi vydali, neb krom toho ze se vam snizi moznost trenovat sebe sama jako ATC, budou na tim biti i vasi kolegove, kteri se na roli ridiciho poctive pripravuji jiz delsi dobu a jen jeste neziskali potrebnou hodnost. Pevne doufam ze k temto krokum nebudeme muset prikrocit.
Druha z techto cest je pres vzajemnou spolupraci a trochu sebekritiky a rozumu ze strany zacinajiich. Z duvodu vyse uvedenych bych tedy tech nekolik zcela nove zacinajicich ATC vyzval k nasledujicimu:
a) Pred prvnim pripojenim je vicemene nutnosti znat zakladni frazeologie, kompetenci jednotlivych stanovist ATC a alespon zakladnich postupu (povoleni, pojizdeni, vzlet a pristani). Prislusne materialy najdete ve vyukove sekci stranek ceske divize IVAO ( http://ivaocz.virtualskies.net/Trenink/ ). Stejne tak je nutnosti mit po ruce prislusne mapy a alespon v zakladu jim rozumet.
b) Pro prvnich nekolik hodin na siti si volte budto nedelni vecer, kdy jsou vam clenove staffu IVAO plne k dispozici pro ucely treninku a nebo v jiny cas, kdy zahlednete nektereho clena staffu online, aby na vas mohl "dohlednout" a pomoci vam se zacatkem.
c) Pro prvnich nekolik hodin na siti se rozhodne pripojujte na pozici TWR, pokud chcete ridit mimo Prahu, nebo na pozici GND, pokud chcete ridit v Praze. Prave na techto pozicich pro vas bude nejjednodusi se naucit principy a zaklad rizeni a jakmile budete mit vez zmaknutou, bude se vam problematika Approache, respektive oblastniho rizeni ucit mnohem lepe....
d) V pripade ze ridite a na vasi frekvenci ci po chatu se vam ozve nejaky clen cz-staffu a oznami vam nejakou chybu ci se vas na neco pta, dela to proto aby vam i pilotum pomohl dosahnout co nejvetsiho priblizeni realite, o ktere nam preci vsem jde. Spolupracujte s nim tedy, tak mate mnohlem vetsi sanci dosahnout toho ze z Vas budou dobri ridici, piloti i vasi kolegove budou spokojeni a jednoho dne dosahneme spolecne treba kompletniho pokryti vsech letist v cele republice. Nad vasim rizenim se snazi prubezne bdit Lukas Svaton (CZ-DIR), Matej Quarda (CZ-AOC), Zdenek Cizek (CZ-FOC) a moje malickost Filip Dvorak (CZ-TC).
Posledni cast vyzvy je soucasne oznameni. Protoze se vas behem tydne vyrojilo asi osm, coz je neuveritelne vysoke cislo, a priblizne polovina z vas delala v prubehu tydne pomerne velke chyby (a vsichni chyby male a take protoze momentalne probiha osobni vycvik dalsich 4 ridicich na pozici vez, je toho opravdu hodne. Nechceme vas ale nechat ve stychu a tak se tuto nedeli od 1800 LOC do 2400 LOC nas vycvik zameri na rizeni na pozici vez, kde vsechny dulezite informace a postupy probereme najednou a pro vsechny. Pokud tedy patrite mezi novacky kteri se v posledni dobe poprve pripojovali a nebo se k tomu v nejblizsi dobe chystate, pokuste se dostavit, usetri vam i pripadnym pilotum spoustu starosti a problemu pri rizeni a letani online...
Diky za pozornost.....
|
|