Ahoj,
ad plnění s lidmi na palubě, nebo nastupujícími/vystupujícími: jestli musí být hasiči vysloveně přítomni u toho, nebo jestli stačí aby byli ready v hasičárně, bude záležet na postupech konkrétní společnosti a konkrétního letiště. Pro účely simu bych to viděl tak, že lze plnit nebo nakládat při boardingu, a dále to neřešil.
Ad cold and dark: opět záleží na letadle, ono to (někdy?) funguje tak že se ten fueling panel napájí přímo z baterek, takže si ho palivář dovede zapnout na letadle sám, nepotřebuje aby mu někdo nahodil kokpit/baterky/APU/GPU. Ale jestli to je tak i u MD80 nedkážu říct. Jinak palivo v nádržích se obvykle měří kapacitními senzory (nádrž je velký kondenzátor, a podle hmotnosti paliva v něm se mění jeho elektrická kapacita) - výhoda je že reálně nepřímo měříš skutečnou hmotnost paliva a nikoliv jeho objem (ten závisí na hustotě, tudíž na teplotě, a je nestálý). Měřit to nějakými senzory v podvozku by nešlo, to by při tom nemohl nikdo nastupovat/vystupovat, nebo na letadlo padat sníh, nebo foukat vítr...
PB |
|