Nevím jestli mají nějaké zranitelné místo, na které by bylo možné shodit zápalnou bombičku jako molotovův kokteil... Možná ne. Bylo by to spíš na náklaďáky nebo co má nádrž s benzínem na slabém místě. Když jsem ale nad tím uvažoval, potřeboval bych zjistit jak vysoko dokáže vystřelit ruská útočná puška. Pokud to je 400 - 600 m tak by se musela zvýšit výška letu a tím by možná cíl nebyl vůbec trefen. V řadě za sebou by letadla mohly být snadnějším cílem pokud by letěly ve výšce 150m. Ale trefit je to je asi jako 3x výška věžáku nebo jeřábu... Tož nevím zda se ze země dá trefit cíl ve výšce 150m. Hraje tam roli trajektorie kulky a směrem nahoru se rána zpomalí, což ale může mít devastující vliv na případný zásah do křídla.
Také jsem uvažoval nad tím, jaký by musel být minimální dolet, vzhledem k tomu, že nepřítel by mohl snadno překonat vzdálenost 30 km... Když zjistí, že se ty letadla připravují k vypuštění řekněme někde na silnici, tak by tam byl rychle a zaútočil.
Takže moje představa: rozměr letadla co nejmenší, snad rozpětí křídel 4.5 by mohlo stačit... Ale chtělo by to snadlo rozložitelné a složitelné letadla, které se každé vleze do civilního auta. Takže pro vybalení by bylo třeba nejdříve přepravu na místo v civilních autech. Kolona aut, dojede na místo, lidi to složí, a pak začnou vypouštět po jednom letadle. To by vyžadovalo naprogramovat vyčkávací obrazec například ve výšce 50m, kde by se všechny letadla seřadili do bezpečné vzdálenosti.
A před tím, než by celá akce začala by se musel do všech letadel nahrát program s konfigurací, informace o síle a směru větru, předpoklad síly větru v místě, kde se bude stáčet letadlo k finálnímu kurzu. Menší automatická úprava kurzu by byla možná, ale ve finále se s tím už nedá moc hýbat, takže pokud to vítr odfoukne bokem, tak smůla, jedině, že by tam byl algoritmus, který by opakoval nálet na vytyčený cíl automaticky. Ovšem to by pak znamenalo, že se ty ostatní letadla mohou vzdálit nebo případně srazit, když se vychýlí z kurzu. Jde o to, že by ty letadla měly mít krátký dostah antény/signálu, řeknemě 300 m. A doufejme, že v případě, že se letadlo oddělí, dokázalo by samo nalézt cestu zpátky, že to otočí a poletí podle kompasu nebo podle signálu z VORu (jestli se ještě VOR na Ukrajině používá). |
|