Takže po vybalení HW od Virpilu, jsem jako strojní konstruktér zůstal jako u vytržení. Tak precizní a vypiplanou konstrukci jsem rozhodně nečekal. Žádný 3D tisk, nebo garážová výroba. Hliníkové díly jsou z extruderu a CNC opracované, všechny hrany precizně sražené a ogrodované - i když jsem udělal plnou rozborku a sborku kvůli záměně pérek a kulis, nenašel jem jedinou ostrou hranu ani nikde vevnitř. Povrchová úprava hliníku je eloxování a u nás málo běžné balotinování. Dodáno to bylo včetně nářadí a aršíků s potisky v Angličtině a Ruštině. Pro první montáž a instalaci je třeba zajít na Virpilácký web, kde je vše ve stylu IKEA popsána montáž vč. záludností.
U kolektivu mě fascinuje mechanická pojistka volnoběhu. Pro UH-1, EC135, B-412 a další mašiny co v reálu mají tenhle zámek je to fantazie.
V prvním nadšení jsem provedl naprosto prasáckou montáž na svou kancelářskou židli, ze které jsem odmontoval područky. Montáž na kancelářskou židli by nebyla nemožná, ale má to svoje mouchy. Tou hlavní je, že židle je otočná a tak by rukojeť kolektivu byla brzy poškozená od nechtěné kolize s nohou stolu.
Takže jsem koupil novou kancelářskou židli s tím, že bych použil jen sedák a opěrák a přimontoval ji na nějaký stojan. Nakonec se mi ale naskytla koupě sedadla řidiče z trojkového Renaultu Laguna za 1500 CZK. Takže jsem sedl a zkreslil si rám z osmičkových profilů ITEM, celé to bude mít 1500x600 a vpředu dvě kolečka na ložiskách pro lepší manipulaci s celým heblem. Přiznávám, že má HELIsesle má silnou inspiraci Happíkou ´´kozou´´ i když pultík na klávesnici, kafe a štamprli chybí. Použití automobilového sedadla mi dá možnost mít posun sedacího místa jako v autě nebo helině vpřed/vzad a taky to má zdvih nahoru/dolů v rozsahu asi 5cm. Takže teď zase čekám až mi přijde matroš z Haberkornu, který u nás ITEMácké profily obrábí a dodává. Na posledním obrázku je 3D model z mého PTC Creo - modeloval jsem všechna zařízení a sedadlo nahrubo - hlavně připojovací rozměry a aby mi seděly vnější rozměry. |
|