Paradoxně to video a 3D paradoxně tolik ta sběrnice neovlivní. Pro tohle se třeba u laptopů hojně používaly eGPU řešení které jsou limitované Thunderboltem a jeho propustností, naopak při hraní her tam běhá daleko víc dat a má to problém.
Nicméně pokud máš i top grafiku s 16 linkama, tak rozdíl mezi 3.0 a 4.0 není fakticky poznatelný, 16GB/s nebo 32GB/s už stejně nedávají jiné komponenty. Poznat to jde třeba u aktuálně vydané 6500XT která má jen 4 PCIe linky a na 3.0 už je to zásadně pomalejší než na 4.0, tzn 4 vs 8GB/s jde znát i u pomalé karty.
U disků je to fakticky jediná výhoda, za předpokladu že tu propustnost skutečně dokážeš použít, tzn budeš tam kopírovat desítky až stovky GB pravidelně a to ve velkých souborech... Pak také platí že čím vyšší kapacita disku, tím rychlejší zápis, protože 7GB/s na PCIe 4.0 nedosáhneš s malým diskem, ty čipy to nestíhají, na větších discích je více čipů a řadič ukládá data do více čipů, čímž se to urychlí. |
|