| | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 12:51 | |
| | XP lítám od 10.45, xE mám od prvního dne vydání (dokonce jsem měl i nějakou starodávnou verzi, kdy se to ani nejmenovalo xE, nějaká taková pre-alfa a k tomu ještě jen jako 32-bit plugin ještě než xE vůbec vyšlo). Souhlas s tím co píšeš, v době vydání to bylo zjevení, mně třeba fascinovalo, jak mraky díky implementovanému scatteringu krásně přecházejí do atmosféry jako v reálu, to žádný jiný addon neuměl. A jakožto po několika létech zklamaný majitel SkyMaxxPro jsem po xE po vydání sáhnul opravdu okamžitě a byl z něj nadšený.
Jenže už v té době se začal ukazovat přístup vývojáře (který je mimochodem prý velkým kamarádem se Sun Dog alias Johnem Spahnem alias vývojář SkyMaxxPro - nějaká souvislost tam zřejmě je, protože jak Andrej tak John jsou neskutečně arogantní a vztahovační). I na konstruktivní kritiku bylo buďto ticho nebo pak podrážděné reakce, mazání příspěvků apod. a hlavně nekonečně se táhnoucí vývoj.
Do toho problémy s xE že i třeba na velkých letištích nebylo počasí (xE tým to nám asi chybí METAR v databázi letišť na serveru, tak nám napiště a my ho tam dodáme) nebo bylo počasí úplně mimo než mělo být, dlouholetá absence údajů o větru ve vyšších let. hladinách (winds aloft), chyby v údajích o větru nebo vítr o nesmyslných silách apod., ale hlavně všudypřítomná arogance při odpovědích na dotazy kolem řešení uvedených věcí.
xE bylo v začátcích super, ale tím, jak ten vývoj (ne)pokračuje a přístupem týmu mě to prostě celé odradilo a xE je jen z dalších digi lapačů na mém disku . K tomu to, že spousta věcí po příchodu XP11 není funkční ve Vulkanu dodnes, tomu už řikám vyloženě ignoranství. Co jsem zachytil třeba na .org fóru, tak tam už těch lidí co xE dnes používají asi moc nebude. Obecně postup vývoje xE drhne od momentu, kdy byla první verze s volumetrickými mraky.
ES každému doporučuju zkusit demo, je tam 15 minut limit, má to svoje mouchy, ale přijde mi reálnější a ne tak náročné na FPS, narozdíl od xE, které je inejktor+renderer počasí je ES jen renderer a navíc stojí méně než čtvrtinu toho, co stojí xE. Parametrů k nastavení má sice míň a navíc se to všechno nastavuje přes datarefs (něco je v presetech, ostatní si člověk musí vydolovat v Dataref Editoru/Toolu), ale celkově je to pro mě koukatelnejší, funguje to pod Vulkanem a počasí je tam takový, jaký je v XP (díky čemuž funguje i WXR). |
| |
|