| | X-Plane, zima, snih a ortho 3. 12. 2021 / 11:44 | |
| | Tak pro změnu můj názor na xEnviro je spíš pozitivní.
Když to vezmu úplně od začátku, tak xE vyšlo už na XPL10.
Nevím, jestli jsi do XPL nasedl až od v11, ale v10 byla co se týče oblačnosti naprostá tragédie.
Overcast nebyl žádný overcast, ale pouze velká poklička držící se nad letadlem, tudíž veškerý horizont jsi měl vždy bez oblačnosti. Zároveň tohle počasí bylo totální zabiják fps, taže ses mohl rozloučit s plynulým chodem simu i při velice solidním hw.
Placené addony na tom byly víceméně stejně.
No a potom se naprosto náhle objevilo xEnviro.
To KONEČNĚ způsobilo, že při overcastu se oblačnost táhla od nevidím do nevidím a přitom toto všechno mělo na fps velice malý vliv, takže ses už nemusel bát husté oblačnosti.
Troufnu si říct, že jediný opravdový must have addon pro XPL10 bylo právě xEnviro.
Bohužel tady byla i dvě poměrně velká negativa.
První byla cena, kdy spousta lidí řvala, jak si někdo může dovolit prodávat pouze počasí dráž, než je simulátor. To, že X-Aviation prodával Skymaxx včetně dalšího modulu (bohužel už nevím, jak se jmenoval) snad i dráž a navíc to byl v jejich případě jen vylepšený default za velký peníze, to už tolik lidí neřešilo.
Druhé negativum byl termín vydání, kdy xEnviro pro XPL10 vyšlo pouze krátce před vydáním XPL11.
V tomto případě se musím zastat vývojářů, kteří zdarma převedli licenci na XPL11 těm, kteří si koupili xE ještě na XPL10- což by ne každý vývojář udělal.
Ve vývojovém cyklu XPL11 už to bylo trochu horší.
Tempo updatů xE bylo fakt pomalý a teď nevím od jaké verze se rozhodlo (1.1?), že se nebude pokračovat v 2D zobrazení oblačnosti, ale přejde se na volumetriku.
Takže celý vývoj reset a znova od začátku.
Trvalo to zase strašně dlouho a několik updatů, ale troufnu si říct, že xE 1.15 je už vcelku pěkně odladěná a defakto bezproblémová. Akorát jede stále na OpenGL.
To mně ovšem nevadí, protože Vulkan u mě stejně není tak plynulý a tudíž jsem ani další verze xE, které jedou na vulkánu, už pořádně nezkoušel.
Zároveň ten, kdo jako první pomocí shaderů dokázal měnit podkladovou texturu včetně ortha na zasněženoý povrch, bylo právě xEnviro a ne MSFS2020.
Věci jako nutnost online připojení v dnešní době rozhodně nevadí.
A aktuální počasí mně nikdy taky nevadilo, protože si v případě potřeby můžeš dát CAVOK.
Ale chápu, že to někomu může přijít limitující.
Takže toť můj názor a taková malá obhajoba xE.
Ale samozřejmě každý má nárok na vlastní pohled.
Enhanced Skyscapes jsem vzhledem ke spokojenému užívání xEnvira nezkoušel a už to ani nestihnu |
| |
|