Přesnost updatu z VOR/DME je na dnešní požadavky nedostatečná. Nesplňuje ani požadavky na RNP 1 (což jsou příletové tratě), o přiblížení samotném ani nemluvím. Systém jej ale díky prioritizaci v potaz vůbec nebere, pokud má signál z GPS a/nebo z DME/DME. Někteří provozovatelé dokonce před zahájením RNP APP VOR/DME update z tohoto důvodu vypínají, ačkoliv technicky to není díky výše uvedenému pořadí nutné.
Systému je samozřejmě jedno, jestli je DME samotné nebo na jednom místě s VORem, VOR (myslím samotnou směrovou informaci) v případě dostatku signálu z různých DME či dokonce GPS ignoruje a bere si jen tu vzdálenost. Samostatné DME existují ze dvou důvodů: buď nově vzniklé v době, kdy VOR už nemělo ani smysl stavět (příklad: DME Řevničov RVC a Písek PSK u nás), anebo byl příslušný VOR zrušen s zůstalo na tom místě jen DME (třeba Brookmans Park BPK u Londýna).
DME se zachovávají jako záloha družicové navigace, případně jako zdroj updatu polohy u mašiny, které nemají GPS senzor, což už dnes nebývá tak časté, ale najdou se. Rušení VORů je ale pomalejší než se čekalo, podle toho co nám říkali před dvaceti lety, už dneska na světě neměl být snad ani jeden  |
|