Jinými slovy každý jednotlivý list rotoru mění CYKLICKY úhel náběhu v závislosti na poloze toho listu v rotorovém disku a poloze ovládacího prvku cyklického řízení... A samozře také KOLEKTIVNĚ podle polohy kolektivu ( ten klocek trčící vlevo od pilota z podlahy... Čímž se vrtulník vlastně ovládá pomocí změn vztlaku na celém, nebo v různých částech rotorového disku...
Mimochodem rotorová hlava zase tak složité zařízení není, na vrtulníku jsou samozřejmě mnohem složitější zařízení... Nehledě na to že odmrazování rotoru není tak časté jako by se z příspěvku instruktora na první pohled mohlo zdát... A i NĚKTERÉ ty které ho mají ho sice mají ale nejsou, nebo možna do nedávna nebyly v civilu certifikované, nebo jiné zase světe div se nebyly certifikované pro lety v podmínkách námrazy, byly určene třeba pouze pro vylétnutí z těchto podmínek... |
|