Nevím, jak to má L-39, ale třeba Mig-23 (+21 a nejspíš i další) mají systém takový, že když si chceš přibrzdit, tak jenom zmáčkneš nearetovaný čudl který vysouvá brzdy a až ho pustíš, tak brzdy zpátky zajedou.
Pokud chceš brzdit delší dobu, tak posuneš takovou plošku, ve které je usazen onen nearetovaný čudl. Tato ploška už je aretovaná, takže brzdy jsou aktivní do doby, než jí opět přesuneš do původní polohy.
V reálu jsem to používat neviděl, ale z rozebrané páky předpokládám přesně takovou funkci.
Pro představu přidávám obrázek.
Žlutá označuje nearetovaný čudl.
Červená pohyblivou aretovanou plošku.
Myslím si, že ač plynová páka na L-39 vypadá uspořádáním trochu jinak, tak by nějakou podobnou funkci mohla mít taky- tj. aretované i nearetované ovládání brzdných štítů.
|
|