Když jsem se začínal učit co a jak při tvorbě do XPL, vzpomněl jsem si, že kdysi tvůrci dělali něco jako víkendové -Workshopy v Beskydech- pro FS9.
Já osobně nejsem moc samostudijní typ a tvorba do XPL je na hony vzdálená mé profesionální práci. Taky jsem měl zájem se od někoho něco přiučit spíše prací na něčem konkrétním. Takto jsem se učil i konstrukci na Unixových stanicích, protože ve škole nás učili jen na prkně, jenže kdo zavčasu nepřešel na nějaký CAD, tak brzy o práci přišel.
Chodil jsem ve volném čase načerno do konstrukce na odpolední šichty a pomáhal tam klukům s jejich ostrou prací. Odpoledne byla vždy jedna Unixová stanie nevytížená. Oni mě učili co a jak a já si to zkoušel na něčem praktickém a tím jim zároveň odvedl kus práce. Bylo to oboustranně výhodné.
Tvorba do XP je komplexní a zároveň je dostupná škála pestrých nástrojů. Což je výhoda i nevýhoda - výhoda, že se dá cíle dosáhnout mnoha způsoby a neexistuje jeden správný - což je ale i nevýhoda, protože každý si musí cestu která mu bude vyhovovat najít a prošlapat sám.
Člověk potřebuje základy práce s grafikou - tu může dělat v Gimpu, malování, Photoshopu, nebo Affinity - od free po placená řešení. Pak je tady 3D modelování - tady jsou taky free modeláře, ale kdo má k dispozici 3D studio a je v něm zvyklý dělat, tak je to asi efektivnější. Sám jsem si vypracoval workflow v kombinaci placeného profi CADu a free Blenderu - tohle ale bude 99% tvůrců k ničemu. Protože kdo z nich má živnost v jejímž rámci pořídil licenci v řádu stovek tisíc? Ale když už to člověk má pro práci, a je to rychlejší než Blender, tak proč to nevyužít i pro zábavu, že.
K nemocnici Šumperk jsem schválně nechal i zdrojový WED soubor - primárně pro zvědavce, kteří se chtějí podívat jak to je dělané, naučit se z toho nebo si vypracoval lepší systém. Sekundárně pak aby si uživatelé mohli v případě nějakých změn v meshi upravit výšku těch pár střešních objektů.
Sám bych se v mnoha věcech potřeboval doškolit a přiznám se, že i zapomínám a tak si tady občas přidu vyhledat sám svůj příspěvek kde vím, že je řešení. I můj první tutoriál na kterém jsme dělali se SONPem byl primárně proto, abych se to s tuplákem nemusel dlouze učit znovu, když si dám půl roku pauzu...
Jsou tady jiní od kterých se dá učit a vzdělávání nové generace tvůrců systematicky věnují dost času. Série tutoriálů pro WED od Jana Vogela je lepší než manuál k WEDu. A věřím, že tvůrci letadel začínají studiem tutoriálu J. Rollona.
|
|