Přesně tak to Willhelm myslel.
Obecně helikopotvory v XP nemají mít namapovaný throttle a tohle bývá nejčastější začátečnická chyba simmixérářů v XPL. Mezitím co třeba Bell-429 a Bell-412 mají throttle ovládaný myší a Mi-2 pomocí F1/F2, tak u EC135 je plyn jen na automatice (resp. se přepíná na Idle a Flight třípolohovýma spínačema).
To znamená, že tohle mě napadlo jako první možný problém.
Ten druhý jsem popsal, protože sem se s tím sám setkal při misi CVARS v Jeseníkách. EC135 na mém HW stačí kolektiv tahat tak do 50% dráhy osy - a to max.
Ono jak psal výše ve vlákně Jazan, EC135 je fajn, ale její pilotáž má svá specifika.
Vřele doporučuju spíše analogový kokpit a jak se zapne po nahození AP tak vypnout TRIM (automatický trim) a trimovat si ručně. To by totiž mohla být ještě třetí příčina, že se buceo "pere" s automatikou.
AP+TRIM osobně zapínám jen při delších přeletech. Nicméně AP na EC135 má svoje mouchy a předávat mu stroj do HDG a ALT HOLD chce mít rychlost aspoň 120, mít cykliku potlačenou, nebo hodně natrimováno na čumák. Grif pro vypínání AP doporučuji trénovat tak v 3000ft - jak se vypne AP, tak mašina neskutečně "kopne" a začne se vzpínat - je potřeba docela silně polačit a trochu kopnout do pedálů. Není to podle mě vůbec realistické chování AP, přestože jsem v reálu EC135 nikdy nepilotoval (ale z Mi-8 v DCS mám myslím docela realistickou představu jak by asi AP v mixéru fungovat měl).
|
|