To je ta úplně poslední rezerva, která se nesmí využít ani při běžné diverzi kvůli počasí, neschopnosti letiště atd. Respektive palivo musí být plánováno tak, aby i v nejhorším případě při nutnosti využít to nejposlednější plánované záložní letiště, tak i přesto musí zbýt tato povinná rezerva. Její využití je obhajitelné jedině tehdy, když selže úplně všechno, tedy plánovaná destinace i všechny zálohy třeba v případě, že se nečekaně objeví nějaký velmi rozdsáhlý frontální systém, který uzavře všechna použitelná letiště v celé oblasti. Něco takového několik let zpět zažil Ryanair, kdy mu v jeden den několik letadel přistávalo nouzově pod kritickou zásobou paliva, protože se někde nad evropou (tuším to bylo velká část Španělska) objevily ne úplně očekávané rozsáhlé bouřkové systémy a nečekaně se uzavřela letiště ve velké oblasti. A jelikož Ryr taky zrovna nepřeplňoval letadla "zbytečnými" rezervami v palivu, mělo několik letadel problém. Jinak už je využití této povinné rezervy obhajitelné už opravdu pokud třeba nějaký technický problém neumožní dřívější přistání. |
|