| | Re: Re: Re: Re: Re: Re: difficult approach-VOR,NDB 4. 5. 2005 / 10:56 | |
| | To co tu popisuješ, není DH! DH/DA (decision height/altitude) se udává jen u přesných přiblížení!!! Tohle je MDA (minimum descent altitude), resp. v některých zemích MDH (minimum descent height).
MAPt může být umístěn různě a nemá co do činění s tím, jestli z něho ještě sedneme nebo ne. V Evropě bývá umístěný ještě celkem rozumně, v jiných zemích může být třeba i nad středem dráhy. Proto je potřeba, hlavně u větších letadel, určit VDP (visual descent point), což je mimo jiné poslední bod, ze kterého s tím ještě můžeme sednout tak, abychom s tím praštili v dotykovém pásmu . Spočte se tak, že od dotykového pásma (plus mínus to sedí s umístěním DME) se promítně třístupňová sestupová rovina a VDP je tam, kde se protne s MDA. Počítá se to snadno, jedna míle je zhruba 300ft, takže je-li MDA 600ft nad prahem dráhy, je VDP na druhý míli. U menších letedel se dá posunout blíž k letišti. VDP nebývá publikováno. Asi proto, že pro každý typ a kategorii letadla může být rozdílný.
Jinak vyjádřeno VDP je bod, ze kterého je možno pokračovat z MDA do dotykového pásma normálním klesáním za možnosti vidět dráhová, resp. přibližovací světla a PAPI/VASIS
Po minutí VDP se pochopitelně může legálně pokračovat do MAPt, já bych to určitě už nedělal (řeknu to jinak: já to dělat nebudu), protože pak by se mohlo stát, že uvidím dráhu, zblbnu, budu chtít sednout, budu ale dlouhej, dráha krátka a výsledná kouřící ďoura za letištěm příliš drahá....
V Praze ale většinou MAPt koresponduje s VDP, alespoň pro ATR jo
Edit: s VDP jsem se v evropě vlastně nikdy ani nesetkal. Nicméně několikrát jsem si ho stanovoval, naposledy když jsme se 737 dělalali VOR/DME na jedno poměrně krátké letiště, když byly mraky as 100ft nad minimama, protože z MAPt bychom možná sedli, tutově ale neubrzdili.
|
| |
|