Já vím že to myslíš jako přátelské vypnutí, ale tohle je přesně věc o které tady píšu a která mě irituje. U normálního produktu máš někoho, kdo se věnuje supportu a ten jednou za čas zkoukne tickety, přijde za nějakým programátorem nebo sw architektem a řekne mu, hele každýmu druhými musim po upgradu psát, aby si promazal shader cache a preference. Nemohl bys mi ušetřit práci a udělat to více user friendly?
No a přesně tohle je mechanismus, kterej v Laminaru úplně chybí. Chudák Jennifer má plný ruce práce s tím jak vede tickety manuálně a píše maily a chlapci jako Ben jsou od uživatelů odtržení. User support defacto poskytuje komunita na Avsimu nebo X-plane.org, která nemá na developers žádný oficielní kontakt a oni tahle fóra nečtou.
Takže jo, muzes podobnou věc nahlásit jako bug, ale pokud ti jako programátorovi nepláče na ramenou kolega, co ho to stojí den co den nervy, tak pro něj to bude feature request a prioritou se to zařadí za stovky jiných důležitějších bugu. A že je jich v 11.30 požehnaně.
Bylo by fajn, aby Laminar začli s komunitou, která XPL propaguje, beta testuje a defacto suportuje mluvit. Aby se sami aktivně ptali co uživatele trápí a co by se dalo zlepšit. Jenže tohle většina programátorů normálně vidí jako nepotřebnou věc (slušně řečeno). A teď vůbec nemluvím o Laminaru ale obecně. Programátoři maji k většině end useru vztah jako k leprotikovi (drž se od něj co nejdál) a svůj produkt až na zlaté výjimky nedokáží vidět jeho pohledem. Na druhou stranu vetsina end useru nedokáže programátorovi poskytnout validní informace. Proto většinou potřebuješ někoho mezi. Ve stávajícím modelu by úplně stačilo vzít moderatory daných threadů na avsimu a xplane.org a jednou za měsíc si s nima udělat telco a zeptat se na jednu věc co lidi trápí nejvíc a opravit ji. Kde by byl X-plane za rok... ![](images/smile/01.gif) |
|