MZFM sa moze v ramci typu drobne lisit, napr. vekom.
Ale tak pozrime sa na taky typicku 767-300ER dnes uz skrachovaneho ruskeho dopravcu:
Maximum Taxi Weight (MTW) 185,519
Maximum Take Off Weight (MTOW) 184,612
Maximum Landing Weight (MLW) 145,149
Maximum Zero Fuel Weight (MZFW) 130,634
Jedna z ich inych 767-300ER mala 126 ton, 200ER necelych 115t. Boeing uvadza MZFW 295k lbs, co je necelych 134 ton, zrejme najvyssia mozna.
K tvojej situacii, karga tam mas hrozne vela, vyse 150 kil na osobu. Dialkove lietadla typicky nie su stavane na lietanie s plnkou vsade, proste bud mas plne palivo alebo plne lietadlo alebo plne kargo, v lepsom pripade 2/3.
Celkova kapacita karga cca 36 ton je v poriadku, ked vyjdem z udajov dnes uz skrachovaneho britskeho dopravcu, predne kargo znesie 19t, zadne necelych 14t a bulk asi 3 tony. (MZFM u tohto prepravcu 126t)
Naspat k nakladu, mas teda lietadlo v suchej vahe 150.5 tony. Ak od toho stiahneme kargo, je to asi 114 ton, s 235 ludmi, pre lahsie pocitanie ~100kg kazdy minus 1/4 teda 75% z 24 ton to je 18 ton.
Ergo prazdne lietadlo vazi u teba 96 ton, pripadne trochu menej ak Rusi zvolili vyssiu standardnu vahu cestujuceho (pouziva sa az 88 u muzov)
To je vela, ale nie az tak moc. Spominany britsky dopravca ma DOM (Dry Operating Mass) v rozsahu 90-90.5 tony. |
|