MZFW je více méně akademická položka. Je to něco jako u automobilu, maximální povolená hmotnost vozidla. Tedy na jaké maximální zatížení je spočítaná konstrukce draku, podvozku atd. (To je samo o sobě trochu komplikované - nevím jak u letadel, ale třeba u vlaků je třeba počítat aby vše vydrželo 4G náraz, bez trvalé deformace, takže sedadlo s dvěmi 130kg pasažéry má rázem tunu a to kotvení a nosné prvky se s tím prostě nějak vypořátat musí.)
Problém bude podle čeho to Rusové dělali. Já třeba našel zde:
https://quizlet.com/189629484/aa-b757b767-ops-limits-flash-cards/
U B767-300ER MZFW 288.000 lbs což je 130.635 kg
Čísla mi taky moc nesedí, protože jak píšeš - plné letadlo má hodně krátký dolet, a když jsem lítal long haul tour, musel jsme postupovat opačně - potřebné palivo vč. rezervy jako první a většinou mi vycházelo, že můžu vzít kolem 120-130 pasažérů z nichž každý bude mít 35kg kufr abych nepřeklročil MTOW.
V realitě všechny mé zaoceánské lety měly letadlo až na pár míst plné a u některých jsem pochyboval, že se vlezli do limitu hmotnosti zavazadel. Osobně myslím, že tam mají FF chybu, protože si nedovedu představit, že by aerolinky chtěly letadlo na dlouhé trasy, které se při plném obsazení dostane na MZFW a bude mít dotankováno na MTOW 2h dolet. |
|