| | Auto-land 15. 7. 2018 / 13:07 | |
| | Z toho co vím (a snad se moc nepletu):
- autoland mají prakticky všechny airlinery se skleněným kokpitem, i ty menší
- pro ILS cat III je autoland povinnost - rozhodovací výška nad TDZ může být až mezi 50-100ft
- v ostatních případech se použití autolandu řídí SOP dané aerolinky
- pro ILS cat II a III musí mít letadlo radarový výškoměr
- výrobce letadla jasně definuje max. možný headwind/crosswind/tailwind pro přiblížení i autoland
- rwy musí být vybavena příslušnou kategorií (tady trošku tápu, netuším, čím se ILS pro jednotlivý kategorie liší, protože je to pořád jen sada dvou anténnách systémů, jeden pro localizer a jeden pro glideslope - jestli je to v závislosti na okolí - terén, budovy a další překážky způsobující zkreslení, odrazy a nepřesnost ILS?)
Na LKPR je všude ILS cat I, na rwy 24 je navíc II i III. Kategorie definuje dráhovou dohlednost (RVR) a rozhodovací výšku (DA), nicméně autoland můžeš použít kdekoliv, kde je ILS. |
| |
|