... no bylo to pro mě slušný maso , slabá hodinka, mně nedá se románově o to s váma podělit, možná kdo nezkusil bude chtít zkusit taky ...
----------
Celý to začalo nevinně tím, že jsem měl problémy s x-flightserver verzí X-ivap klienta pro XP a chtěl jsem zkusit, jestli mi pojede ta IVAO verze, prakticky to spíš byl takový debug, protože tu x-flightserver verzi jsem prostě nebyl schopnej rozchodit. Tak jsem se hecnul a udělal něco, na co jsem si pořád řikal, že mám dost času - registrace na IVAO.
----------
Start na LKPR na GA south s C172 s palivem na hodinku.
ATC nikde, nějakej provoz tam ale byl, tak si to aspoň zkusim, jestli je to ok.
Naladěn UNICOM. Zahlásim nějaký to info pro ostatní traffic a jedu.
Taxi na aktivní rwy24.
Najednou mi kdosi píše soukromě, ať si naladim TWR. To už jsem někde u Terminálu 2 a pomalu se chystám zatočit doprava z twy L na D.
Jen tak tak přeladim na TWR a hned "what are your intentions, sir, where are you going?".
Nasucho jsem polknul, ruce na beranech lehce zvlhly potem.
Já "Taxiing to rwy 24 to fly right trf pattern, sir"
TWR "NEGATIVE sir! VFR trf patterns are left on 30. But for now continue to 24, T/O and turn to left downwind rwy 30"
"Ok, continue taxi, will T/O from 24 to left downwind 30"
Hlava se mi v tu chvíli trošku zkroutila nad "left downwind 30", už jsem byl lehce streslej z toho, že jsem hned na začátku ještě na zemi "zabodoval" , ale nakonec dobrý
S už potítícíma se a třesoucíma se rukama na beranech dojedu na 24ku, odstartuju ... a suverénně točím DOPRAVA a stoupám si do 3000ft, jako by se nechumelilo.
TWR "Where are you going, sir? Fly LEFT DOWNWIND of 30! Turn left by 180° RIGHT NOW!"
Ruce se mi na beranech zpotily o něco víc. Omluvy, že je to můj první let a točím levou z hdg 300 na 120.
Pak už celkem pohoda, oznámil jsem touch'n'go a ještě jeden okruh, přístání na 30ce pěkně "na čísla", aspoň že to .
Odlepím se po t'n'g podruhý, tentokrát už ze správný rwy 30.
Nastoupám si do 3000ft a letim si furt dál.
TWR "Where are you flying? You are about to leave my area, turn to left immediately!"
A kousek podemnou Kladno
Točím doleva na crosswind, po půl minutě točím na levý downwind 30ky, dostane se mi vysvětlení, že na první a druhou zatáčku nepotřebuju povolení a že mám točit prakticky hned na crosswind (jestli si to pamatuju dobře). To už se mi rosilo i čelo.
TWR "State you intentions, sir"
"Full stop!"
Povolení k přistání na 30ce, zase pěkně "na čísla" a šinu si to, že odbočím hned na první twy R.
Zatočím a najednou jedu po starý rwy 04
TWR "taxi via R to south GA"
...
TWR " ... well ... ok ... taxi via P"
No zaparkoval jsem to, ještě se znova pokorně omluvil a poděkoval za shovívavost a pomoc a celej šťastnej jsem celou C172 povypínal a odpojil se z IVAO a šel se opláchnout studenou vodou .
Ale super! Celou dobu jsem snad ani vůbec nevěděl, že sedím u monitoru a čumím do simulátoru.
Takže jdu šprtat to, čeho jsem se vždycky trochu stranil - vzduš. prostory, arey a celou tu tunu pravidel a nařízení, abych se zlepšil a věděl, co dělám . Ono lítat si jen tak a umět třeba radionavigaci nebo lítat odhadem jen s hodinkama a kompasem nebo s GPS či FMC, přistát rozumně "skoro s čímkoliv" - to je úplně jiná věc, než to, co jsem včera večer zažil .
Pardon za elaborát, ale je to super! |
|