Je to tak, ty defaultní letadla v XP jsou spíš tak na trénink IFR , protože jinak to jsou zjednodušený letový modely a často i kokpit. XP sice používá "blade element theory", ale ono záleží, jaký ten "blade" (jinými slovy řekněme "airfoil", XP používá NACA) mu výojář letadla předhodí ). A když se s tím moc nepáře, tak je letová charakteristika pak někde trochu jinde, než by mohla/měla.
Třeba ground model co zmiňuješ je teď v XP11 hrozně doprasený, lítat např. s taildraggery znamená si nejdřív upravit data ocasního kolečka (tail wheel), aby se s tím dalo vůbec pojíždět nebo odstartovat.
S myšlenkou o ovladačích nemůžu než souhlasit. My se leckdy dohadujeme nad reálností toho kterýho simu, ale ono když se pak pereš s nějakejma pružinama a kdovíjakým chodem a u toho sedíš na židli, co se nehejbe , u 24" monitoru, tak je reálnost ta tam.
A na to, abych si kopil třeba forcefeedback berany za 80-100 tis (nebo za 50, to je fuk ), na to jsem málo blázen. To už bych musel mít opravdu virtuální kokpit (kterej nikdy mít nebudu, protože rád lítám úplně se vším, od GA a taildraggerů po dopraváky, takže bych musel mít kokpity minimálně 2 nebo 3 ). |
|