Zírám na zmínku o prahu 15 roků pro pasažéra - netušil jsem a nevím, jestli vůbec kdy byla pravda? Nevztahuje se to k výcviku?
Předpis UL-1 o tom nehovoří a nemyslím, že by to mohlo být kdekoliv jinde. Samozřejmě to nic nemění na pojímání letu v SLZ (a koneckonců i GA) jako rizikové aktivity, na obecné odpovědnosti v případě nehody a tím zapeklitějším možným situacím - zvažte možné dopady třeba při trvajících rodičovských sporech.
Každopádně, kloním se k předřečníkům vč. článku dr. Melechovského. (viz též diskuse pod kopií na Aerowebu: http://www.aeroweb.cz/clanky/4356- ) - teprve od cca školního věku to má IMHO smysl jak pro dítě, tak pro pilota, a i tak je to hodně individuální. Používat ULL pro přepravu kojence je imho opravdu blbost - jak ze zdravotních důvodů (dutiny, působení hluku), tak z hlediska rozptylování pozornosti pilota, jakmile let nebude probíhat zcela dle představ jednoho či druhého. Starší (řekněme tříleté) dítě je na tom sice možná zdravotně o něco lépe (možná ne), ale o to více je nevyzpytatelné ve svých reakcích a zároveň možnostech. Už jenom, co když se začne nudit a zkoušet, na co ze své pozice dosahne a co to udělá. Svého tříleťáka bych zatím nevzal do UL ani na pár minut vyhlídku, natož jako způsob dopravy.
|
|