Ahoj všem. A.J.Scandall tady popisoval přiblížení viz. http://flightsim.periskop.cz/forum_prispevek.php?id=31524&lan=0&gr=0 , nějak jsem ho původně pochopil, ne ale asi úplně správně. Ve vazbě hlavně na on-line zkušenosti na IVAO mi není jasných několik věcí. Dříve jsem brzdil tak, abych od FAFu již letěl na přistávací konfiguraci (např. 30 klapky a Vref + 5 na vítr). Nedávno mi ale ATC (při nějakém IVAO Fly-inu - myslím Holding pattern) dával rychlost 210 před poslední zatáčku do LLZ (bylo to LKPR na 24) a pak 160 do Outer marku. Bohužel nevím, kde na mapě najdu Outer mark... A to byl můj problém. Asi jsem tím pádem brzdil dřív a možná trochu zkomplikoval řazení (za což se dodatečně omlouvám). Osobně bych řekl, že OM je až za FAFem. Platí tedy v reálu něco jiného, než za FAFem v přistávací konfiguraci? Má se až během klesání za FAFem brzdit z 160 na Vref + 5 a vysouvat klapky? Když si čtu znovu příspěvek AJSe znovu, asi ano.
--- viz. ---
Rychlostí "baj-vočko" 250-210 kts klesá stroj na výšku středního přiblížení (tj. výšku, ve které je FAF), tam začne brzdit/vysouvat klapky. Standardní postup je zbrzdění na min clean speed/min rychlost v čisté konfiguraci, u 737 standardně 210kts, resp. 220 při váze nad 53t, vysunutí klapek na 1, zbrzdění na 190/200, klapky 5, zbrzdění na 180/190. Tohle snižování rychlosti je dobrý začít tak kolem 5NM od FAFu, zejména nedoklesali jsme ještě na výšku stř. přibl.
V momentě, je-li ukazeatel GS jednu tečku nad středem (a my "tečku pod glajdem"), vysouvají se klapky 10 a brzdí se na 170/190. Pořád bez podvozku. Podvozek se vysune tehdy, jsme-li zhruba 6NM od letiště, resp. kolem 2000ft nad ním. Pak následují klapky 15 - rychlost 150/160, a pokračuje se přes klapky 25 a rychlost 140/150 tak, abysme 1000ft nad letištěm prolítli na klapkách buď 30 nebo 40 (záleží na našem rozhodnutí) a rychlosti Vref+5 a k tomu eventuelně další oprava na vítr.
--- konec ---
Zpátky ale k mému problému. Kde na mapě ale najít Outer mark? A jak poznám v kokpitu, že jsem minul OM? Žádná světla jako v Cessně jsem nenašel.
Díky moc všem za vysvětlení.
MT. |
|