| | OT: Haha, v ČT nějakej ftipálek srovnává neporovnatelné - řidič kontra pilot :) 23. 10. 2015 / 15:54 | |
| | Ach jaj Marian, oni neporovnávajú odbornú náročnosť ale stresové zaťaženie . A ver že to ty vodiči v MHD nemajú vôbec ľahké. Ty si bol v strese keď si mal s tvojim Yarisom vyliezť spred chaty do toho kopčeka a to máš auto čo má 2metre. Tak si ich zapni 8 za seba a ťahaj to cez Brno! Potom uvidíš čo je to stres. Priemerný pracovný mesačný čas vodiča MHD je 220 hodín. Tak ako pilot aj vodič MHD pracuje v turnuse - čiže nepravidelný režim. Ráno začínaš cca 3:40 a odpoľudnajšie končia tak hodinu po polnoci, niekedy až ráno(ak je nočná).
Drzosť až arogancia je na dennom poriadku. Je dopravná nehoda a vypadne spoj, ty prídeš ako prvý voz dostaneš vynadané, je teplo alebo zima ,dostaneš vynadané. Urobíš nehodu s tvojej viny a príde k zraneniu ,ideš sedieť...teplota v kabínke ide cez 40°C .Je toho veľa. V dnešnej dobe je o prácu pilota záujem a kto má šťastie alebo prachy tak lieta. Vodičov chodia robiť často ako len z núdze. Tak 3-5 rokov a preč. Ty čo vydržia sa v poslednom čase dôchodku nedožívajú lebo žijú práve v tom strese......! Vodič autobusu bude o pár rokov vzácny artikel. Lebo finančná a odborná náročnosť na získanie vodičáku skupiny D bude (už je) taká že si to nebudú môcť dovoliť ak im to firma nezaplatí. A za to všetko dostaneš na Slovensku tak 750-800€ čistého
|
| |
|