| | | B737 naco sluzi toto??? 18. 10. 2015 / 22:28 | |
| | Uz dlhšie mi to vrta v hlave, ze načo slúži toto zariadenie na chvoste. Je to nejaka ochrana proti kontaktu so zemou??? Lebo takto vysunute som to ešte nevidel. Dakujem. |
| |
|
| | | B737 naco sluzi toto??? 18. 10. 2015 / 22:46 | |
| | Dvoupolohová botka u letadel s úpravou SFP2 (Short field performance, tedy pro kratší letiště). Je to jeden z prostředků, kterými se u těchto letadel snižuje přibližovací rychlost |
| |
|
| | | | B737 naco sluzi toto??? 18. 10. 2015 / 22:55 | |
| | Tak to by som nepovedal, ze to moze vytvarat taky odpor. Na akom principe to pracuje? Dakujem za vysvetlenie... |
| |
|
| | | | | B737 naco sluzi toto??? 18. 10. 2015 / 23:05 | |
| | No .. tak poku nejakym zpusobem snizuje pristavaci rychlost, tak spis administrativne, nez fyzikalne.
Pokud je takhle botka "vetsi", nebo zesilena, dovedu si predstavit, ze to funguje tak, ze diky jeji odolnosti je mozne snizit pristavaci rychlost (coz vede k tomu, ze ero bude více natazene, coz zvysuje pravdepodobnost , ze si ero strejchne zadkem).
ale je to jen domnenka... pro me je to jen botička, nemajici zadny fyzikalni vliv |
| |
|
| | | | | | B737 naco sluzi toto??? 18. 10. 2015 / 23:55 | |
| | Umožní to větší ochranu před stykem ocasu se zemí, tedy větší úhel natažení letadla a tedy menší přibližovací rychlost. Respektive jinak - standardní 737-800 má uměle zvýšenou referenční rychlost (Vref) u klapek 30 asi o 7kts, aby se snížilo riziko střetu oháňky se zemí, u letounů s modifikací SFP 1 je to jen asi o 3kts, a u SFP 2 je to bez zvýšení, a to mj. díky té dvoupolohové botce.
Jinak další modifikace u SFPéček je změněná sekvence vysouvání slotů, je tam i nějaké větší utemování škvír u mechanizace náběžné hrany, jiná logika přechodu z letového na pozemní volnoběh po přistání a myslím i rychlejší vysunutí pozemních spoilerů a to na větší úhel |
| |
|
| | | | | | | B737 naco sluzi toto??? 19. 10. 2015 / 08:00 | |
| | Tak jsem to trefil... Yeeeah, su dobrej |
| |
|
| | | B737 naco sluzi toto??? 19. 10. 2015 / 00:53 | |
| | Tail Skid - ochrana trupu letadla - pouze při vzletu, nikoli při přistání!
[737-800/-900]
The tail skid assembly consists of a cartridge assembly, tail skid, fairing (skirt) and
shoe. The fairing provides an enclosure for the actual tail skid structure. The shoe
is fitted to the bottom of the fairing.
The cartridge assembly consists of a crushable honeycomb material. When the tail
skid strikes the runway the skid moves upward and the honeycomb material
crushes. The tail skid is serviceable when the cartridge warning decal shows both
green and red. The green disappears gradually as the cartridge is crushed. When
the warning decal is all red, the cartridge must be replaced.
The shoe is what contacts the runway in the event of an over rotation. The shoe
surface displays “wear dimples” which serve as a reference for shoe replacement |
| |
|
| | | | B737 naco sluzi toto??? 20. 10. 2015 / 10:25 | |
| | Ne v případě letadel s výsuvnou dvoupolohovou botkou (SFP 2)
The new short field (SFP) -800s and -900ER's have a two position tailskid that extends a further 5 inches for tailstrike protection during landing due to the lower landing speeds |
| |
|
|