Porovnávání ptáčků tady začal někdo jiný než já, pokud se pamatuji a bylo to jen pouhým komentářem že se mi v XPL scenérce liberce nelíbí baráky... V tu chvíli XPL lidi chtěli vidět jak to tedy vypadá ve FSX a pak se tomu smáli jak ne nereálné zasazení objektů v prostoru to má... Taky se porovnávala scenérie konkrétního místa s defaultem, bylo to ok a "nikoho" to nepohoršovalo. Když to ale není po vůli té skupiny protože prostě pro dané místo to lepší nemají, je stejné srovnání špatně. Chybí mi tu objektivita... jedni mohou srovnávat jak jim to přijde vhod a druzí ne? Ok, beru na vědomí.
Kdybys udělal co si psal, tak bych nenapsal nic. Celou dobu tady konzistentně tvrdím že mi nevadí, že nemám barák/cestu/strom/řeku přesně tam kde by měla být a ani to nedokážu posoudit neb lítám nad místy, které neznám, jsem s tím happy. Otázkou je, kterou komerční scenérku má XPL a není pro FSX... těch pár letišť od aerosoftu má FSX taky, i ten Steweart má co tady často vídávám, byť od jiného autora... O dalších nějak nevím... což neříkám že neexustují.
Nicméně argument že budou přibývat moc neberu. X-Plane 10 je venku už několik let a scenérek je hrstka, zřejmě X-Planistů není tolik, aby se to rentovalo... jinak by ten zlatý důl někdo vytěžil... Třeba ORBX přestali dělat letiště pro Anglii protože se prodávala hůře než jiné. Raději budou dělat pro lokality které se jim prodávají dobře a není to jen o zisku, ale i o tom, že čím vyšší prodejnost, tím víc si s ní může autor vyhrát a neumře přitom hlady. Proto pak může být tak precizně vysázená oblast která ze satelitu vypadá stejně jako v simulátoru. Holt autor dostal ten měsíc práce s tím zaplaceno a ví se že se to prodávat bude, tudíž se ta práce zaplatí.
Ano XPL umí to co FS, pluginy jsou mocný nástroj... nepopírám, byť ani někteří zastánci XPL netuší co jejich simulátor dokáže a uvádějí jiné v omyl... ale k věci... uvádím že mě jako uživatele vadí, že musím ty pluginy hledat, nastavovat apod... přitom bych očekával že to bude out of box fungovat. A jelikož tohle spadá do kategorie "tohle mu nejde vyvrátit" tak ze mě diskutující soupeři pouze udělají hlupáka, který potřebuje něco co jiní nikdy nepotřebovali, že si to neumí najít, když si to najde tak je líný to nastavovat a kdo ví jaké ještě argumenty padaly... Prostě se neřeší že to nejde out of box ale proč to nějaký magor chce, když já to nikdy nepotřeboval... Holt je to ta zaslepenost svým názorem či potřebami a nerespektování potřeb jiných.
Ad to NGX v XPL. Já někdy napsal že se nedá udělat kvalitnější 737 pro XPL než je současný PMDG? Prosím odkaž mě na to... Jediné co jsem napsal je, že XPL takovou kvalitu nemá, což je fakt. Pokud budu chtít teď hned letět nejlepším možným B737, nemůžu pro to použít XPL. Že zítra někdo sedne k počítači a pozítří bude k dispozici něco lepšího je sice fajn, ale to nevyřeší to, že chci letět dnes a ne pozítří.
Ano, v XPL jsou velice dobré boeingy, jsou tam i dobré GA letadla... ale jsou jen dobré, ne vynikající... chybí tomu kousek k dokonalosti, který právě odlišuje tu špičku. Není tam PMDG, není tam A2A... a i tady na foru padlo od lidí kteří používají pouze XPL že jim to tam chybí... Zřejmě proto že je to fakt něco, a zřejmě to zase nemá tolik zájemců aby se to těm developerům vyplatilo do XPL portovat.
Ad manuál k Boeingu... zjevně jsi nikdy neměl PMDG... dodávaná dokumentace/manuály:
Introduction - 137 stran
Tutoriál 1 - 105 stran
Tutoriál 2 - 148 stran - tutoriál vždy provede člověka kompletním letem a postupně vysvětlují co a proč dělat, tohle by měl dělat každý, je to asi nejlepší seznámení s letadlem.
Quick Reference Handbook - 452 stran (quick ref na 400+ stran zní dost děsivě )
Flight Crew Operations Manual 1 - 1035 stran
Flight Crew Operations Manual 2 - 1240 stran
Flight Crew Training Manual - 416 stran
Nepročítal jsem abych věděl co je a co není simulováno, zřejmě toho bude víc než běžný virtuální airliner použije ![](images/smile/01.gif)
|
|