Hypotéza o pomalém disku a brzou bych byl opatrný... Víš kolik dat FSX čte, v jakých intervalech?
Řeknu ti že ingame to nečte víc než 20-30MB/s a to ne pořád ale jednou za čas si nahraje nějakou dávku dat, mnohdy to zdaleka není ani tahle cifra... To číslo navíc platí pro náročné scenérie - Orbx region a nějaké jejich letiště... Spíše si to brblá v jednotkách MB...
Pro FSX je a nejspíš už navždy bude brzdou CPU, nic jiného neurčí jeho výkon tolik. Proto taky potřebuješ co nejvyšší frekvenci a počet jader tomu nepomůže - proto se k rozumnému použití nedočkáš rady abys koupil AMD procesor, který je na stejném taktu pomalejší - méně operací - a na tom že to má kupu "jader" nesejde. Pro FSX bude mít duální Henshell Pentium za 2 tisíce +- stejný výkon jako i7 na stejné frekvenci. A bohužel ani takty k 5 GHz neumí FSX uspokojit pokud chce člověk lítat s maximálním nastavením v velmi hustě zabydlených oblastech.
Disk už s tím nic neudělá, stejně s tím moc nepomůže GPU, výkon GPU pouze omezí možnosti stínů nebo AntiAliasingu.
Kdyby byl problém s čtením z disku, tak to bude dělat průběžně v různou chvíli a ne vždy přesně ve stejnou dobu... Ti kdo to s FSX a obecně jakýmkoli SIMem myslí vážně, tak snad mají pro simulátor dedikovaný HDD... ne jen partition na disku na kterém nedejbože běží i systém, ale skutečně fyzický disk na kterém se jinak nic neděje... SSD disk... Nicméně to primárně určuje jak dloho se simulátor a následně let bude nahrávat a o přenosové rychlosti to není, sice mě FSX ve špičce při loadu letu dokáže číst 280MB/s ale to nečte ani tu sekundu. Takže na plotnovém disku to bude čít 2-3x déle, to problém není, zásadnější je ale vliv na seek time. Za letu už to ale fakt není důležité... 30MB mi v klidu dává USB2 externí disk.
Pokud to dělá na jakémkoli letišti za jakéhokoli počasí v jakoukoli roční dobu, bude spíš problém v letadle, pokud se to děje ve všech letadlech... těžko říct když nevíme zda je to pravidlo vždy a všude nebo jen za určitých okolností.
|
|