FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp Jeden příspěvek | Celý strom
Jednoduchá tvorba modelů pro FS9 z modelu SketchUp   5. 1. 2015 / 16:26
kuknamys   
Jeden z kolegů mě požádal o drobnou radu a protože odpověď stejně musím sesmolit, třeba to bude zajímat ještě někoho dalšího :

***************************************************************************
Na úvod : v létě se objevil příspěvek o tom, jak lze jednoduše využít již vytvořených modelů ve SketchUp a převést je do FSX. Díky za návod znovu a znovu, je perfektní !

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=484349&lan=0&style=2#484349

Vytvořil jsem několik desítek objektů pro Prahu pro FS9 a narazil jsem na zpomalení FS, takže jsem některé z těchto objektů později použil pouze jako základ nových jednoduchých modelů. Nicméně pro umístění několika málo modelů do volné krajiny je tato konverzní metoda přijatelná.

****************************************************************************
Dotaz od kolegy : Zda umím usadit objekt karlovarského terminálu do FS9 ?

https://3dwarehouse.sketchup.com/model.html?id=4a7fa30fcda012f1d77055f14f845370

*****************************************************************************
Odpověď : První kroky uděláme podle výše uvedeného manuálu. Stáhneme si objekt na lokální disk a načteme ho do SketchUp. Potom ho vyexportujeme jako 3D model ve formátu *.dae.

Otevřeme ModelConvertorX a z menu WIZARDS vybereme Convert and place object wizard. V okně které se otevře nahoře vybereme Select file to convert a otevřeme si soubor *.dae předtím již vyexportovaný ze SketchUp.

Nyní zatrhneme v položkách uprostřed, že chceme exportovat BGL soubor ve formátu FS2004. V position LAT a LONG zadáme souřadnice, na který chceme objekt umístit. Lze si pomoci www.mapy.cz, které souřadnice umí zobrazit v požadovaném formátu. Položku heading zkusme nechat na nule pokud autor pracoval poctivě, je objekt již natočený.

Nyní stačí dole ťuknout na tlačítko Convert a věc je hotová ! Vybereme si vyexportované zdrojové soubory *.BGL a *.BMP a umístíme do patřičného adresáře se scenérkou. Pozn. - BMP jsou již ve správném formátu, netřeba konvertovat !

****************************************************************************

Touto metodou pokud je daný objekt ve formátu SketchUp již vytvořen získáme během malé chvíle model pro FS9. Nelze použít tam, kde jsou potřeba umístit desítky objektů, dochází ke zpomalení simulátoru. Pro samostatně stojící hangár, kostel či hrad je to metoda přijatelná. Pokud chceme objekt přesně umístit a nechceme pořád dokola exportovat model v postupně zpřesňovaných souřadnicích lze si model dát do knihovny a umístiti ho potom zcela přesně.

Ačkoliv je metoda naprosto primitivní tak musím přiznat že patřím do stáda lam a než jsem ji zvládnul tak mi dala zabrat. Matně si vzpomínám že nastavení kompilačních souborů BGL pro ModelConvertor byla pro mě bitva v létě na několik hodin či dnů. A dneska jsem se po půl roce kdy jsem to nepoužíval zadrhl na TŘI hodiny u drobounké chybky. Protože jsem tvořil zatím výhradně pro Prahu, málem jsem nezjistil že Karlovy Vary jsou o dva stupně někde jinde

Uff, málem jsem to vzdal. Tak to taky nevzdávejte a pilně tvořte Na spodním obrázku je nová budova cvičně nastřelená do prastaré scenérky, samozřejmě, že ji bude nutné ještě přesně umístit na správné místo. Ale protože jsem líná lama, tak zkusím, zda to už nezvládne tazatel
46978 B / 750 x 469 / Bez názvu.JPG
 5x  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ