| | Budoucnost letadel Z-143, Z-242 a L-200 25. 7. 2014 / 10:27 | |
| | Naváži na první příspěvek, ale odpověď je hromadná na celý stromek
Zlíny (vyjma trenérů) jsou letadla, která konstrukčně naprosto jinak létají, než třeba Cessna. Prvních sto hodin jsem létal jen C172 a dlouhé lety (Chorvatsko atd.) a nedám na ní dopustit, hlavně s autopilotem. Jenže pak jsem měl možnost začít aktivně létat Zlíny. Z43 byla první. Nádherné, ale těžké létání, protože z mého hlediska se už tady pilot musí starat souběžně o násobně více věcí. Nalétal jsem 120 hodin pak na Z43/142/42 a dneska musím říci, že opravdu radši létám se Zlínkem, než s Cessnou, protože to je o létání
Servis mají ještě na minimálně dekádu zajištěný, ačkoliv opravdu dražší, než jiná letadla. Spotřeba je dvojnásobná oproti C172, ale zase když naložím 4 lidi a palivo do C172 se stopadesáti kobylovou chcrlou na kilometrové runwayi - radši tam budu mít tu Z43
Na výcvik bych doporučil dneska Z42/142 na to naučit se létat a pak případně zkombinovat s C172/152 na navigaci.
Zlíny jsou motyky ve vzduchu, ale nedám na ně dopustit. Stejně tak jsme teď v tomto roce modernizovali již 2 Zlínky (Z43 a Z142) na avioniku vyhovující podmínkám 8,33 KHz dělení, S-MODE odpovídače a kommbinace palubní GPS (ta je nepovinná), takže stále je v republice a i Evropě dost lidí, kteří budou mít své Zlínky stále rádi a investovat do nich nemálo peněz.
Nechat si dnes vyrobit novou Z43/142 atd nelze. Bohužel, ale neexistují zpracované normy a postupy dle dnešních měřítek. To se bavíme o normálním smrtelníkovi. Pokud má někdo zbytečných pár desítek milionů, tak není nic problém a lze postavit z brusu novou Z43 - a to bych seděl v první řadě na Roll Out |
| |
|