FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Přístávání Jeden příspěvek | Celý strom
Přístávání   21. 7. 2014 / 20:55
Rychlokvaška
Jenom taková poměrně zásadní drobnost - vertikální rychlost sestupu (V/S ve fpm) je závislá na GroundSpeed, nikoliv IAS. Rozdíl to může být celkem zásadní s poměrně dost destabilizujícím účinkem, pokud si to pilot neuvědomí. Navíc přiblížení se lítají postupně decelerovaná (typicky 180kt intercept do 10nm, 160kt do 4nm, Final Approach Speed až poté) a v měnícím se větru - V/S se tak díky tomu průběžně mění, někdy i dost výrazně.

Líní matematicky nezdatní piloti jako já to u standardních 3° přiblížení řeší tak, že se mrknou na aktuální GS na ADI (EADI, PFD, GPS,... ) a tu buď:
- podělí dvěma a přidají nulu (150kt děleno dvěma = 75, nula navíc = 750fpm)
- nebo vynásobí pěti (150kt krát 5 = 750fpm)

U nestandardních strmějších přiblížení se pak přidá od oka něco navíc - stupeň navíc je o třetinu strmější, takže i o třetinu rychleji je třeba klesat - tzn. místo 750 klesat 1000fpm.

Snadná metoda, moc šikovná u jakéhokoliv přiblížení, ať už to je ILS, nějaké nepřesné přiblížení, nebo vizuálek. Vím kam mířím, jak jsem vysoko, rychlej a daleko a občas mrknout na VSI jestli dává smysl není vůbec na škodu.

Hardcore ajťáci pak pochopitelně řeší celou úlohu exaktně, tedy:
- 3° sestup = 5.24% úbytek výšky se vzdáleností (tan 3 = 0.0524)
- 150kt horizontální GroundSpeed = 150nm/h / 60 = 2.5nm/min
- 5.24% klesání z 2.5nm vzdálenosti = 2.5 x 0.0524 = 0.131nm. 1nm = 6076ft, 0.131 x 6076 = 796ft
A sestup tak letí s robotickou přesností o těch 46ft za minutu precizněji

Taky není od věci v duchu pravidelně používat klasickou 3x metodu (jedna z mnoha věcí, proč letectví moc sluší imperiální jednotky) - každých 1000ft výšky klesání vyžaduje cca 3nm horizontální vzdálenosti, aneb každých 1nm od prahu dráhy bych měl být o 330ft výše nad zemí. Takže třeba na 4nm bych měl být +/- 1320ft AAL a pokud nejsem, něco není v pořádku. A nebo mám 20nm do bodu, kde mě ATC potřebuje mít ve FL150, jsem ve FL230, rozdíl je 8.000ft x 3 = 24nm, takže je na čase to trochu urychlit, třeba potopit drobně čumák, nebo vytáhnout speedbrake.

Člověk by se jinak tu poslední půlhodinu letu nudil, no ne?
 6x  
Přístávání - MartyGS Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 12:59
Přístávání - kmarciniszyn Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 13:22
Přístávání - Instructor Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 13:23
Přístávání - Jirasek Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 14:55
Přístávání - Algy Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 13:23
Přístávání - MartyGS Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 13:24
Přístávání - Blackrat Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 13:30
Přístávání - FSPilot Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 14:38
Přístávání - Blackrat Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 15:19
Přístávání - FSPilot Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 15:52
Přístávání - Luděk Ch. Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 17:09
Přístávání - FSPilot Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 18:10
Přístávání - Luděk Ch. Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 18:18
Přístávání - Fabo™ Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 20:07
Přístávání - Rychlokvaška Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 20:59
Přístávání - Instructor Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 21:23
Přístávání - Rychlokvaška Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 20:55
Přístávání - Instructor Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 21:10
Přístávání - FSPilot Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 21:41
Přístávání - MartyGS Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 23:22
Přístávání - Algy Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 23:35
Přístávání - Fabo™ Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 07:35
Přístávání - MartyGS Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 10:48
Přístávání - Algy Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 13:33
Přístávání - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 15:48
Přístávání - Luděk Ch. Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 17:11
Přístávání - Algy Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 17:12
Přístávání - Instructor Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 13:45
Přístávání - Jakub Edr Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 14:04
Přístávání - jirkapilot01 Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 14:19
Přístávání - Veronie Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 16:03
Přístávání - Qíteček Zobrazit celý strom21. 07. 14 v 23:28
Přístávání - Instructor Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 01:26
Přístávání - Qíteček Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 08:44
Přístávání - Instructor Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 02:20
Přístávání - Instructor Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 02:32
Přístávání - Aldaran Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 09:01
Přístávání - Blackrat Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 09:12
Přístávání - MzM Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 09:39
Přístávání - Aldaran Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 09:50
Přístávání - kuma Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 15:57
Přístávání - Instructor Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 09:01
Přístávání - Koprik Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 11:51
Přístávání - kuma Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 15:44
Přístávání - AndreW Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 11:07
Přístávání - mezekmezek Zobrazit celý strom22. 07. 14 v 18:34
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ