To nemá s cesnama (c) a zlinama (z) nic společného. Je to prostě technika pilotíže - přečti si příručku.
Při normáním startu se jemně tahá už při rozjezdu - "odlehčuje se přední kolo" (u tříkolového podvozku) - takže úhel náběhu je vlastně tak akorát pro vzlet (u c taháš podle příručky na KIAS 50-55, to jsi ještě spolehlivě na zemi, vzlétne to na 60 KIAS) a éro se samo odlepí a aniž by se hýbalo kormidly. Vznese se a stoupá - pak se jen upraví sklon na optimální stoupací rychlost (C=70, Z=140) - a dotrimuje se, aby se s tím člověk nepral (u cesny).
Pokud startuješ z "krátké dráhy" - tak taháš míň, abys velkým úhlem náběhu nosné plochy nezvyšoval odpor a co nejrychleji dosáhl startovní rychlosti - a vlastně držíš letadlo na zemi tak, jako to je předvedené na tom videu. Když máš dostatečnou rychlost (což se paradoxně zdá jakoby za dýl, než při prvním způsobu, ale ve skutečnosti je to dřív) - pak za to zatáhneš, ale jen "tak akorát" do stoupací rychlosti, v tu chíli se éro zvedne a podle toho, jestli jen vzlétáš z krátké dráhy aúnebo máš před sebou nějakou překážku (somy, stromy, dráty) tak volíš buď rychlost "nejrychlejšího stoupání" (best climb ratio - u c172 = 70) nebo rychlost nejstrmějšího stoupání (best climb angle, u c172 =65 - zhruba podle modelu).
Tady se ale startuje z betonu - kde dokonce cesnaři doporučují start bez klapek (!) - taky se dá, i když z tréningových důvodů si většinou našinci dávaj malé klapky i na betonu...
Doporučuju před "ostrou verzí" instruktážního videa tohle komplet zmáknout, nacvičit a správně ukázat, nebo si k tomu přizvat nějakého skušeného reál polétavce, aby to hlídal.
Jinak počin je to velice chvályhodný a autorům držím moc pal ce, aby to dotahli ke zdárnému konci!!
|
|